1. اسفند 1395 - 20:19   |   کد مطلب: 15453
ثابت ماندن وزن فرزند در یک خط از منحنی بیانگر این مساله است که کودک دچار مشکل شده است،همچنین اگر منحنی وزن کودک نزولی باشد، بیانگر مشکل جدی تر است.
منحنی رشد کودک,قد کودک,وزن کودک,سلامت تغذیه ای کودک,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

منحنی رشد کودک را جدی بگیرید/ راه هایی برای افزایش قد کودکان

منحنی رشد کودک  و  افزایش قد

ارتباط منحنی رشد کودک و افزایش قد

منحنی رشد کودک، افزایش قد کودک، منحنی رشد کودک  افزایش قد کودک ، منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری فارس : کورش صمدپور یکی از ابزارهای مهم در تعیین سلامت تغذیه ای کودک را توجه به رشد کودک با توجه به منحنی رشد کودک عنوان و بیان کرد: منحنی رشد که در واقع شناسنامه سلامت کودک است به والدین کمک می کند تا بر اساس آن تغذیه و رشد کودک را کنترل کنند، به صورت کلی اگر منحنی رشد کودک صعودی باشد، روند رشد او مطلوب است و در واقع نگرانی های والدین با بررسی این منحنی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثابت ماندن وزن فرزند در یک خط از منحنی بیانگر این مساله است که کودک دچار مشکل شده است، گفت: همچنین اگر منحنی وزن کودک نزولی باشد، بیانگر مشکل جدی تر است.  منحنی رشد قدی در صورتی‌که  افقی و نزولی باشد، نشان‌دهنده این است که سوءتغذیه طولانی مدت برای کودک ایجاد شده است و باید توسط یک متخصص تغذیه  یا پزشک اطفال بررسی شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در رادیو سلامت با تاکید بر اینکه قد نهایی فرزند شما وابسته به عوامل  مختلفی مثل وراثت، میزان فعالیت بدنی، کیفیت برنامه غذایی و وضعیت سلامتی کودک است، افزود: هیچکدام ازاین عوامل به تنهایی تعیین کننده قد نهایی فرزندتان نیست. اگر در خانواده ای قد پدر و مادر متوسط یا کوتاه است با تغذیه و ورزش مناسب بخصوص قبل از بلوغ کودک می تواند قد بلند تری نسبت به پدر و مادر خود داشته باشد و نمونه آن کودکان ژاپنی و کره جنوبی هستند که میانگین قد نسل جدید بلندتر است به واسطه تغذیه مناسبی که داشتند و این تغذیه مناسب باید در دوران لقاح، بارداری و کودکی همواره کنترل شود.

صمدپور در پایان به عوامل موثر در افزایش قد کودک اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کودک برنامه خواب منظم داشته باشد و غذاهای سرشار از پروتئین مثل گوشت وماهی استفاده کند قد آن بیشتر می‌شود و اگر فرزندانتان از دسته بچه‌های بد غذا است از میان وعده‌های غنی ار پروتئین مثل آجیل ها و دانه های روغنی استفاده شود؛ یک برنامه غذایی متعادل و متنوع داشته باشد و اطمینان حاصل کنید ازهمه گروه‌های غذایی به اندازه کافی مصرف شود.

وی گفت: کودکان باید تشویق شوند، روزانه از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنند و حتی امکان استفاده از قند های ساده محدودشود؛ فرزند شماباید فعالیت بدنی منظم روزانه داشته باشد و این خیلی مهم است که امکان شرکت اورا در فعالیت‌های بدنی خارج از خانه مثل پیاده روی، دویدن ، دوچرخه سواری را فراهم کنید.

متخصص تغذیه گفت: از یک شیوه زندگی سالم در خانواده تبعیت کنید مثلا به جای خرید فست فود وغذاهای رستورانی از غذای خانگی استفاده شود و یا به‌جای زندگی نشسته از تفریح های خانوادگی که با فعالیت بدنی همراه است لذت ببرید. آخر هفته را خانوادگی کوه بروید یا ورزش‌های دسته جمعی انجام دهید یا هر فعالیتی بدنی که فرزند نتان لذت می برد. همچنین ویزیت‌های منظم پزشکتان جهت ارزیابی کودکتان را فراموش نکنید.

انتهای پیام/ص

منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک منحنی رشد کودک

افزایش قد ,  افزایش قد ,  افزایش قد ,  افزایش قد ,  افزایش قد ,  افزایش قد ,  افزایش قد ,  افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , افزایش قد , 

دیدگاه شما

آخرین اخبار