11. آذر 1397 - 18:18   |   کد مطلب: 22030
معاون عمرانی فرماندار همدان گفت : 76 در صد آبیاری زمین های کشاورزی استان همدان تحت آبیاری نوین قرار دارند .

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاخ خبرنگاران جوان

رضا زمانی معاون عمرانی فرماندار همدان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به احداث چاه های جایگزین به دلیل مشکل کم شدن آب چاه و یا ریزش دیواره چاه های اولیه گفت : پر شدن چاه های اولیه بعد از احداث چاه جایگزین باید پیگیری شود تا باعث سو استفاده نشود .

وی تاکید کرد از آب شرب نباید در کشاورزی روستا استفاده شود و سازمان آب و فاظلاب باید جلوی این انشعابات غیر مجاز را بگیرد .

معاون فرماندار همدان ادامه داد باید مردم روستا را آگاه کنیم تا اضافه برداشت ها از آب شرب در روستا ها توسط مردم همان روستا گرفته شود .

زمانی گفت امسال دولت تصمیم دارد تا هزینه هایی که در سال های گذشته برای جبران خسارات به کشاورزان پرداخت می کرد در راستای کمک به بیمه محصولات کشاورزی هزینه کند .

در ادامه این جلسه بابایی مدیر کل هواشناسی استان همدان گفت طبق بررسی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور اکثر نقاط همدان به غیر از شهرستان رزن 90 تا 100 در صد تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته .

وی با اشاره به عادی بودن بارش ها در سال گذشته گفت : نا هنجاری های اقلیمی باعث آسیب در بخش کشاورزی شده و در سال جاری نیز پیش بینی میشود سرما زدگی در محصولات کشاورزی را شاهد باشیم .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار