23. خرداد 1399 - 12:11   |   کد مطلب: 24126
سواد رسانه ای؛ شایعه در فضای مجازی
ر چند غالب افراد جامعه تصور می کنند شایعات توسط یک روندعمومی و ناخودآگاه در جامعه ساخته می شود اما حقیقت آن است که بسیاری از شایعات به صورت کاملا مهندسی شده توسط یک یا چند نفر و گاهی چندین تیم با اهداف خاص تولید ودر جامعه انتشار و گسترش پیدا می کند.

فریب کاری: برخی شایعات به منظورخارج کردن ذهنیت افکار عمومی از یک روال خاص به جهت نیل به اهداف ویژه ای طراحی می گردند.
به عنوان مثال شایعه گران شدن قیمت یک کالا در آینده موجب افزایش خرید آن محصول در بازار و گاها احتکار و انبار کردن آن می شود.
تذکر: متن عکس نوشت از زیر نویس کامل تر است.