30. شهريور 1399 - 20:57   |   کد مطلب: 10407
در این برهه زمانی انجام فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم به نظر می رسد تا قبل از اینکه خانواده خودمان هم در کشتی بی حجابی غرق شوند همه ساکنان آن را نجات دهیم.

به گزارش شبنم ها به نقل از حیا: این روزها وقتی از خانه برای خرید، گردش و … بیرون می رویم به زنانی در سطح شهر برمیخوریم که بدون هیچگونه حجب و حیایی با لباس های زیبنده و ظاهری فریبنده قصد دارند تا حسابی قبح و زشتی پدیده بی حجابی را به عنوان یک ناهنجاری در جامعه بشکنند و با اشاعه فحشا در روح عمیق دینی مردم شهرمان خلل ایجاد کنند.

یادش بخیر؛ مادربزرگم همیشه می گفت دخترم مراقب چادرت باش که اگر رفت حیا هم می رود؛ آن روزها مفهوم این سخن برایم کمی گران بود اما حالا متوجه می شوم که معنی آن چیست؛ اما چه شد که به اینجا رسیدیم؛ روزگاری در همین مرز و بوم مردم به قانون اساسی رای دادند و زنان ضمن انتخاب نظام اسلامی حجاب را نیز برای خود انتخاب کردند؛ اما حالا اگر خوب به زنان کوچه و خیابان های شهرمان نگاه کنیم این سوال را با خود می پرسیم که آیا این زنان همان هایی هستند که در آن سال های عشق و ایمان به حجاب روی آوردند و از قانون تمکین کردند یا از مریخ آمده اند؟!

واقعیت امر نشان می دهد که آری؛ این زنان همان زنان سال ۵۸ هستند که امروز با زننده ترین لباس ها از خانه بیرون می آیند؛ دختران جوان را نمی گویم؛ آری همان زنانی را می گویم که شاید الان سنینی بین ۴۰ تا ۶۰ سال دارند؛ با خود می اندیشم که چرا یک زن مسلمان باید با این نوع پوشش در جامعه اسلامی حاضر شود و مگر جز این است که هر روز شاهد مرگ ده ها جوان و پیر در جامعه هستیم و راه گریزی از این مسیر بی بازگشت نداریم؟ حال بماند که دختران جوان همین زنان هستند که امروز در جامعه با لباس ها و مدل های آنچنانی در خیابان های شهر جولان می دهند!

شاید یکی از دلایل این عمل همان باشد که بعضی ها می گویند از کودکی ما را به حجاب داشتن مجبور می کردند و حالا این حجاب اجباری استخوانی شده در گلویشان و فکر می کنند با کشف حجاب می توانند درد خود را تسکین دهند و به دنبال آن از ایجاد هر گونه آزادی و بی بند و باری برای دختران جوان خود فروگذار نکردند تا به خیال خود دخترانشان به درد خود دچار نشوند؛ در حالی که انسان عاقل می پذیرد حرف کسانی را که از خود بزرگترند و یکی دو پیرهن بیشتر پاره کرده اند و یا انسان عاقل تر آن است که تحقیق می کند و با خود می اندیشد که چرا خداوند برای یک زن حجاب را واجب کرده و کمال او را در حفظ عفاف قلمداد می کند؟

اما شاید در موضوع بی حجابی و دلایل آن دولت ها هم بی تقصیر نبوده باشند که قطعا همینطور هم هست؛ اگر به تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی بنگریم می بینیم که برخی از دولت های نظام اسلامی با شعارهایی مانند آزادی روی کار آمدند و از هیچ کوشش و خیانتی برای ضربه زدن به این نظام وارسته فروگذار نکردند؛ آن ها با جذب جوانان و نوجوانان سرمست غرور و جوانی و شادی توانستند با خواسته های خود دست یابند؛ اما کمی آنسوتر مردم شاهد بودند که دستگاه های دولتی با ایجاد فساد مالی گسترده سرمایه مردم را چپاول کردند و به این ترتیب مردم را به نظام اسلامی بدبین نمودند؛ هر چند نباید نقش ماهواره های فارسی زبان ضد انقلاب در پوشش زنان جامعه نادیده گرفت؛ شبکه هایی که هر روز به دختران ایرانی گوشزد می کنند که برای اینکه دیگران تو را بخواهند و بتوانی ازدواج کنی باید حجاب را کنار بگذاری و خود را به بهترین شکل نشان دهی.

زنان به تفکری که می گفت چادر فقط حجاب نیست و مانتوهای بلند و گشاد هم حجاب دارند روی آوردند و کم کم پوشش حضرت زهرا در میان زنان جای خود را به مانتوهای گشاد بلند داد؛ اما کاش همان مانتوها برای زنان مانده بود؛ روز به روز مانتوها آب رفتند و تنگ تر شدند تا امروز که شاهد پوشیدن مانتو که نه؛ لباس های شیشه ای و بدون دکمه با ساپورت های رنگارنگ به عنوان پوشش زنان مسلمان ایرانی هستیم.

و حالا این سخن مادربزرگ برایم معنا شد که با رفتن چادر حیا هم می رود و برای همین است که شهدای ارزنده ما همواره تاکید داشتند: «خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت امانت دادم» و یا «خوهران‌ حجاب‌ شما کوبنده تر از سرخی‌ خون‌ من‌ است‌، و سیاهی‌ چادر شما با ارزش‌تر ازسرخی‌ خون‌ من‌ است‌» و … .

آری؛ کدام زنی می تواند ادعا کند که با پوشیدن مانتوهای بدن نمای امروزی می تواند دین خود را حفظ کند؟ آیا جز این است که یک زن بی حجاب یا بدحجاب باید نگاه سنگین و مفتضح مردان را به ظاهر خود تحمل کند و کدام زنی است که تاب تحمل این نگاه های پی در پی را داشته باشد و گرفتار گناه نشود؟ پس این سخن که می گویند دل باید پاک باشد کاملا اشتباه است، مگر می توان بی حجاب و یا حتی بد حجاب بود و در دام شیطان نیفتاد؟ قطعا چنین زنانی نگاه های عمیق و شهوت آلود مردان را درک می کنند و اگر ذره ای حیا و عفت در وجودشان بود پس از اولین نگاه هوس آلود ظاهر خود را تغییر می دادند و خود را از چنگ شیطان رها می کردند.

یاد سخنی از استاد قرآن حجت الاسلام قرائتی افتادم؛ این معلم بزرگ یک روز می گفتند که فکر نکنید جمعیت زنان بی حجاب زیاد است کافی است سری به نماز جمعه تهران بزنید آنوقت مقایسه کنید که با حجاب ها بیشترند یا بی حجاب ها؛ و به درستی که این معلم درست می گفت؛ شاید یکی از دلایلی که گمان می کنیم بی حجاب ها در جامعه زیاد شده اند به دلیل ظاهر زننده آن ها است؛ از نظر روانشناسی هم اثبات شده رنگ سیاه بازدارنده و رنگ سفید جذب کننده است. مسلما زنانی که چادر سیاه بر سر می کنند یا حجابی با رنگ های تیره دارند خودنمایی نمی کنند اما کافی است یک زن با لباس زننده روشن در بین ده زن چادر به سر قرار گیرد؛ اولین نگاه ها به سمت زنی خواهد رفت که لباس روشن دارد؛ بنا بر این استاد قرائتی درست گفته اند.

و حالا یک نهیب به خودمان؛

شاید بگوییم حالا که زنان با حجاب بیشترند چند نفر زن بی حجاب یا بد حجاب در سطح شهر چیزی نیست؛ اما فراموش نکنیم که به فرموده پیامبر اکرم (ص) وجود یک سوراخ در کشتی می تواند همه اهالی آن را غرق کند؛ هر چند پیشگیری بهتر از درمان است و باید قبل از اینکه شاهد بروز چنین پدیده هایی باشیم از ظهور آن ها پیشگیری کنیم؛ اما هنوز هم دیر نشده و به قول قدیمی ها ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است؛ بنا بر این در این برهه زمانی انجام فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم به نظر می رسد تا قبل از اینکه خانواده خودمان هم در کشتی بی حجابی غرق شوند همه ساکنان آن را نجات دهیم و برای این مهم یک عزم همگانی لازم است؛ عزمی که کلید آن را نیروی انتظامی از خرداد سال جاری زده و با شروع فصل گرما در سراسر کشور با اجرای طرح امنیت اخلاقی با متخلفین و هنجار شکنان برخورد می کند.

رهبر معظم انقلاب در همین زمینه مکررا فرموده اند: «ناامنی اخلاقی، یک مرحله کار فرهنگی، یک مرحله کار مخفی و یک مرحله ریشه‌یابی دارد که آن‌ها کار دستگاه‌های دیگر است، اما آنجایی که جلوی چشم قرار می‌گیرد و موجب نا امنی اخلاقی جامعه می‌شود، آن‌که باید وارد میدان بشود، نیروی انتظامی است.»

معظم له در بخشی دیگر فرموده اند: «همین مسئله امنیت اخلاقی که این روزها نیروی انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله، جنجال می‌کنند ولی به این جنجال‌‌‌ها نباید توجه بکنند؛ باید ببینند تکلیف چیست، آن را انجام بدهند.»

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز قبلا در همین رابطه با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته بود: ۲۶ دستگاه، متولی اجرای طرح‌های عفاف و حجاب بوده که در این راستا، ۳۰۰ مصوبه به‌عهده این دستگاه‌ها نهاده شده و نیروی انتظامی به‌عنوان یکی از این دستگاه‌های متولی، عهده‌دار ۲۱ مصوبه بوده که سعی شده بر اساس قانون، مصوبات مزبور را بدون هیچ‌گونه اختلافی به انجام برساند.

به گفته فرماندهان انتظامی ایجاد امنیت و آرامش در سطح کشور از جمله انتظارات مردم از پلیس است که به صورت محسوس و نامحسوس انجام می شود؛ هر چند در سال های اخیر برخی از نهادهای مردمی برای برخورد با این ناهنجاری های اجتماعی با نیروهای انتظامی و پلیس همکاری‌ خوبی داشته اند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار