22. ارديبهشت 1403 - 11:41   |   کد مطلب: 25566
،ChatGPT انقلابی در ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که دنیای فناوری را دگرگون خواهد کرد. حتی مایکروسافت ChatGPT را به موتور جستجوی Bing خود اضافه کرده است. ممکن است گاهی اوقات ChatGPT نتواند همه کارها را انجام دهد و آنچه که می تواند انجام دهد همیشه درست نیست اما این مشکل محدود به ChatGPT نیست. Google Bard ،رقیب ChatGPT ، در طول اولین عملکرد خود مرتکب اشتباه پرهزینه ای شد.

به گزارش شبنم ها،ChatGPT انقلابی در ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که دنیای فناوری را دگرگون خواهد کرد. حتی مایکروسافت ChatGPT را به موتور جستجوی Bing خود اضافه کرده است. ممکن است گاهی اوقات ChatGPT نتواند همه کارها را انجام دهد و آنچه که می تواند انجام دهد همیشه درست نیست اما این مشکل محدود به ChatGPT نیست. Google Bard ،رقیب ChatGPT ، در طول اولین عملکرد خود مرتکب اشتباه پرهزینه ای شد.

اما کاری که ChatGPT می تواند انجام دهد هنوز بسیار چشمگیر است. می تواند مقاله، شعر یا داستان تولید کند، اسناد را خلاصه کند، به سوالات شما در هر زمینه ای پاسخ دهد و مسائل را به صورت ساده برای شما توضیح دهد و حتی کدنویسی کند و کدها را دیباگ کند. با این حال، کارهای بیشتری وجود دارد که ربات چت هوش مصنوعی می تواند انجام دهد و ما هنوز در حال کشف آن هستیم. در برخی موارد ما حتی نمی دانیم که ChatGPT چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد تا زمانی که کسی از او بخواهد کاری را انجام دهد که قبلاً انجام نشده است.

بنابراین، ما تصمیم گرفتیم اینترنت را برای کارهای کمتر شناخته شده ای که چت جی پی تی می تواند انجام دهد جستجو کنیم و برخی از آن ها را خودمان آزمایش کنیم. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.

لوگو بسازید

در حالی که ChatGPT نمی تواند تصاویر تولید کند و برای این کار باید از یک ابزار هوش مصنوعی مانند تولید کننده تصویر AI DALL•E 2 OpenAI استفاده کنید. کاری که ChatGPT می تواند انجام دهد کدنویسی است. یک کاربر توییتر اخیرا نشان داده است که چگونه می توان از این چت بات برای ایجاد یک نسخه SVG از لوگو توییتر استفاده کرد. از آن بخواهید آیکون توییتر را با کدنویسی در فرمت SVG ایجاد کند، سپس متن را کپی کرده و در figma قرار دهید.

ChatGPT همچنین می‌تواند کد SVG را برای یک لوگوی کاملاً جدید ایجاد کند. ما از آن خواستیم که یک لوگو برای یک رستوران پیتزا بسازد و موفق شد کد یک فایل SVG تولید کند، اما نتایج چیزی نبود که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

یک انیمیشن سه بعدی بسازید

با کمال تعجب، ایجاد فایل های SVG حداکثر توانایی ChatGPT در رندر تصویر نیست. یک چنل یوتیوب موفق شد از ChatGPT و جاوا اسکریپت برای تولید یک انیمیشن سه بعدی از توپ که روی زمین می پرد استفاده کند. آن ها این کار را با درخواست از ChatGPT برای ایجاد کد با استفاده از three.js انجام دادند که یک کتابخانه جاوا اسکریپت اوپن سورس است که امکان ایجاد انیمیشن های سه بعدی را فراهم می کند.

اگر در تولید انیمیشن های سه بعدی تازه کار هستید و نمی دانید که چگونه کدنویسی را فرا بگیرید و آن را به یک انیمیشن سه بعدی تبدیل کنید ، ChatGPT می‌تواند کد و مراحلی را در اختیار شما قرار دهد تا یک انیمیشن سه بعدی را تجربه کنید و با استفاده از three.js اولین انیمیشن سه بعدی خود را ایجاد کنید. توجه کنید که در همان ابتدا شما یک انیمیشن عالی نخواهید داشت. شما باید با چت بات کار کنید و اطلاعات بیشتری به آن بدهید تا کدی را توسعه دهد تا توپ واقعا پرش کند. با این حال، در پایان نتایج چشمگیر بود.

آهنگ بسازید

اگر از ChatGPT بخواهید یک آهنگ ایجاد کند، می تواند بدون مشکل این کار را انجام دهد. دقیقاً مانند نمونه‌های قبلی، برای ایجاد محصول نهایی باید کمی کار اضافی انجام دهید، اما این هنوز یک ویژگی بسیار جالب است. یک یوتیوبر این درخواست را از ChatGPT کرد و آهنگ جذابی ساخت.

ما این ویژگی را آزمایش کردیم و نتایج چشمگیر بود. وقتی از ChatGPT خواستیم که یک آهنگ در مورد سایت بایت گیت بنویسد، ChatGPT یک تک آهنگ به صورت بالقوه با چندین بیت و گروه کر تولید کرد.

 

ایجاد محتوا به چند زبان

این یک ویژگی بسیار جالب و فوق العاده کاربردی است. ChatGPT به چندین زبان آموزش دیده است. نه تنها می تواند محتوا را به یک زبان خاص ایجاد کند، بلکه می تواند آن را به چندین زبان به طور همزمان ایجاد کند. ما از آن خواستیم که یک هایکو به چهار زبان مختلف بنویسد و در نهایت همان هایکو را به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، ژاپنی و فرانسوی به ما تحویل داد.

 

یک کتاب بنویسید

ChatGPT ظاهراً می‌تواند یک کتاب کامل بنویسد، اما قطعاً نمی‌تواند به صورت آنی یک کتاب کامل بنویسد. هرچند سرعت تایپ آن از انسان ها بیشتر است اما هنوز زمان بیشتری برای تولید محتوا نیاز دارد.

هنگامی که از ChatGPT درخواست کردیم یک رمان علمی تخیلی بنویسد، به ما گفت که فاقد منابع لازم برای نوشتن یک کتاب کامل است. با این حال، یک فصل از کتاب را برای ما نوشت و به طرز شگفت انگیزی جذاب بود.

 

ماشین مجازی لینوکس بسازید

در حالی که ویندوز و macOS بر بازار سیستم عامل رایانه های شخصی تسلط دارند اما لینوکس در بین کاربران حرفه ای محبوب است. هرچند اجرای یک سیستم عامل به دانش زیادی نیاز دارد اما خبر خوب این است که ChatGPT از قبل این دانش را به عنوان بخشی از آموزش یادگیری ماشین می داند و می تواند به یک ماشین مجازی نسبتاً پیچیده تبدیل شود.

محقق Jonas Degrave این را در وبلاگ خود Engraved آزمایش کرد و نتایج شگفت انگیز بود. ChatGPT توانست به نسخه جایگزینی از اینترنت متصل شود و حتی به خودش در این اینترنت دسترسی پیدا کند. برای اینکه همه چیز را به طور کامل به ماتریکس تبدیل کند، این محقق توانست به نسخه جایگزین ChatGPT در این اینترنت جایگزین دسترسی پیدا کند تا یک ماشین مجازی لینوکس را در ماشین مجازی لینوکسی که قبلاً ایجاد کرده بود اجرا کند!

در یک توضیح ساده تر، می توانید بازی tic-tac-toe را با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون در همین ماشین مجازی لینوکس بازی کنید. برای آزمایش، از ChatGPT خواستم که کد پایتون را برای بازی tic-tac-toe مبتنی بر ترمینال بنویسد. سپس کد را به عنوان یک فایل پایتون در کامپیوتر خود ذخیره کردم و آن را در ترمینال اجرا کردم.

این موارد تنها بخش کوچکی از کارهایی بود که این هوش مصنوعی قادر به انجام دادن آن ها است. کارهای بیشتری وجود دارد که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید، مانند توصیه‌ها و برنامه‌ریزی سفر، برنامه‌های تمرینی، یادگیری یک زبان جدید و غیره.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار