16. اسفند 1396 - 13:26   |   کد مطلب: 21084
رئیس نظام پرستاری استان همدان اظهار داشت: در روز چهارشنبه سوری اکثر مراجعان با اسیب هایی از قبیل سوختگی و جراحت های شدید چشم و پارگی شبکه چشم به بخش های اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند.

به گزارش شبنم همدان

هر سال هفته پایانی یکی از پرمخاطره ترین هفته ها در طول سال است و حوادث تلخ و دردناک آن فراموش شدنی نیست. عده ای چهارشنبه  اخر سال را چهارشنبه سوزی پی نامند و علت ان آمار بالای حوادث سوختگی است که در سالهای گذشته برای کودکان و نوجوانان رخ داده است .

در ارتباط با حوادث چهارشنبه سوری و میزان آمادگی اورژانس بیمارستات ها گفتگویی با هادی زرینی رئیس نظام پرستاری استان همدان انجام دادیم .

آمبولانس ها و کادر اورژانس در چهارشنبه سوری در حالت آماده باش هستند

رئیس نظام پرستاری استان همدان  اظهار داشت : طبق برنامه هر ساله کشور، روز چهارشنبه سوری اورژانس بیمارستان ها پر از ازدحام می شود و تمهیدات لازم در اورژانس بیمارستان ها جهت آمادگی هر چه بیشتر برای مواجه با بیماران ناشی از سوانح سوختگی اندیشیده شده است و آمبولانس ها نیز در مناطقی که مراسم چهارشنبه سوری برگزار می شود مستقر می شوند .

 

رئیس نظام پرستاری استان همدان: سوختگی و جراحت چشم بیشترین آسیب چهرشنبه آخر سال

هادی زرینی در خصوص سوانح چهارشنبه سوری  تصریح داشت : متاسفانه اکثر مراجعان با اسیب هایی از قبیل   سوختگی و جراحت های شدید  چشم و پارگی شبکه چشم به بخش های اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند, بدین ترتیب  اکثر پرستاران و پزشکان چشم در اورژانس و بخش جراحی  به صورت آنکال و 24 ساعته مشغول فعالیت هستند ,از دیگر سوانح و اسیب های  چهارشنبه سوری سوختگی دست و پا پارگی گوش می باشد.

 

افرادی که بدون شرکت در جشن چهارشنبه سوری آسیب میبینند

وی افزود: عده ای از مراجعان اورژانس  افراد هستند که  بدون اینکه در  جشن چهارشنبه سوری  حضور پیدا کنند دچار اسیب و سوانح می شوند از جمله بیماران بیماران اعصاب و روان ,زنان باردار ,بیماران قلبی این افراد ممکن است  به علت سر و صداهای ناشی ازانفجار دچار آسیب شوند .

زرینی اشاره داشت : امیدوارم با اسقرار  نیروهای انتظامی این جشن باستانی در سلامت کامل  برگزار شود .

 

پرستار بخش CCU: هیجانهای ناشی از آتش بازی برای بیماران قلبی مضر 

لیلا نصری پرستار بخش CCUاظهار داشت :با توجه به تجربه ای که در طی این سالها کسب نموده ام استرس و هیجان های ناشی از آتش های بزرگ برای بیماران قلبی بسیار مضر می باشد .همچنین دود ناشی از آتش و انفجار مشکلات متعددی را برای بیمارن تنفسی ایجاد می کند .

لیلا نصری توصیه داشت :بیماران قلبی و تنفسی در شب های شلوغ و پرتردد در منزل بمانند .از کودکان و نوجوانان در خواست می کنم آگاه باشند که اتش سوزی و جرقه های کوچک آن ممکن است حوادث زیان بار و جبران ناپذیری به وجود آورد و شادی و هیجان یک لحظه ممکن است یک عمر پیشمانی در پی داشته باشد .

 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار