14. فروردين 1397 - 12:26   |   کد مطلب: 21378
نقاط ضعف گردشگری همدان در سایه ازدحام گردشگران
چالش پارکینگ گنجنامه و گلایه مسافران
یکی از چالش هایی که مسافران نوروزی همدان با آن مواجه بودند و باید بعد از تعطیلات نوروز مورد توجه مسئولان قرار گیرد مسئله ازدحام خودرو و فضای کم پارکینگ ها در نزدیکی اماکن گردشگری بود.

به گزارش شبنم همدان

شهر همدان به دلیل قدمت و پیشینه تاریخی همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی بوده است. پیش بینی شده است در سال 2018 که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی انتخاب شده گردشگران بیشتری از جاذبه های این شهر دیدن کنند. اما آیا زیرساخت های لازم برای این گردشگران فراهم شده است؟

آبشار  و دهکده توریستی تفریحی  گنجنامه همدان یکی از  پربازدیدترین اماکن توریستی تفریحی   استان همدان  است که همیشه ازدحام گردشگران در آن بیشتر از دیگر نفاط گردشگری استان بوده است و همین تجربه باید در زمینه ایجاد کلیه امکانات رفاهی گردشگران راهنمایی مسئولان شهر باشد اما به نظر می رسد هیچ گونه تمهیدات رفاهی  در خصوص پارکینگ های اضافه برای مسافران همدان 2018 در نظر گرفته  نشده است .

در روزهایی که تب و تاب مسافران بالا بود و گردشگران فضای شهر را شور و حال تازه ای بخشیده بودند به گنجنامه رفتیم تا از نزدیک حرف دل مسافران بهاری همدان را بشنویم

یکی از مسافران که از شهر اهواز برای سفر تفریحی به مناطق خوش آب و هوا به  همدان  آمده بود اظهار داشت :خودرو شخصی بنده به علت طی مسافت  به  سربالایی و ترافیک سنگین مسیردچار مشکل شده است و نیازمند لنت است اما در این مسیر امداد خودرو خدمات مورد نیاز مسافران  را بسیار دیر  ارائه می دهد .

این گردشگر جنوبی به عنوان پیشنهادی به مسئولان شهر گفت:  بسیار جذاب تر  بود اگر  در دامنه کوه جایگاه ویژه ای برای پارکینگ خودرو اختصاص داده می شد و مسافران قسمت سربالایی را به منظور پیاده روی و استفاده از آب و هوای عالی منطقه می پیمودند. این کار می تواند به طبیعت پاک کمک کند  و موجب می شود آسیب کمتری از ازدحام خودروها به طبیعت بکر گنجنامه وارد  شود.

گردشگر دیگری که از شهر اراک به منظور بازدید از اماکن تاریخی تفریحی به شهر همدان سفر کرده بود گفت :استان همدان پتانسیل بسیار بالایی برای جذب گردشگر و توریست دارد اما متاسفانه در مناطق گردشگری هیچ گونه پارکینگی برای خودروها در نظر گرفته نشده است و از سوی دیگر واقعا جای تاسف دارد با وجود اینکه استان همدان از مناطق بسیار خوش و آب هوای کشور محسوب می شود اما امکانات رفاهی (استراحتگاه,ارائه غذاهای سنتی  ,موسیقی با گویش محلی شهر همدان ) بسیار کمی برای مسافران در نظر گرفته شده است .

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار