6. مهر 1402 - 13:29   |   کد مطلب: 25238
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان تاکید کرد:
لزوم توسعه جشنواره فانوس در همدان
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه واژه فانوس بسیار متناسب با هشت سال دفاع مقدس است گفت: کسانی که در موضوعات هنری فعال هستند باید انجمن‌های هنرهای وابسته به موضوع فانوس را توسعه و ترویج دهند.

به گزارش شبنم‌ها پیش از ظهر امروز اختتامیه هفتمین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس در مجموعه فرهنگی شهید آوینی همدان با حضور جمعی از مسؤلین و هنرمندان استان برگزار شد.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در این مراسم با بیان اینکه وقتی یک فرد شهید می‌شود متعلق به همه مردم است گفت: شهدا از جان خود گذشتند و فدایی نسل‌ها شدند تا با آرامش و زیر سایه امنیت بتوانند زندگی کنند.

 

سردار مهدی ظفری با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان افزود: این برنامه و یادواره‌ها در راستای کنگره شهدا برگزار می‌شود و شما هنرمندان هستید که بخاطر عشق به شهدا و وطن در این راستا هنرنمایی می‌کنید.

 

وی با تاکید براینکه واژه فانوس بسیار متناسب با هشت سال دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: فانوس در سال‌های جنگ و در همه مناطق عملیاتی شاهد اتفاقات دفاع مقدس بوده است؛ فانوس کنار بچه های رزمنده بوده و نسل امروزی با برگزاری این جشنواره و شرکت در این جشنواره می‌گوید ما نشانه‌های جنگ را فراموش نمی‌کنیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان ادامه‌ داد: فانوس نشانه درد دل جوانانی است که وصیت‌نامه می‌نوشتند و سفارشاتی به خانواده و بچه‌هایش داشتند؛ فانوس شاهد لحظه‌هایی است که جز خود فانوس شاهد نبوده است.

 

سردار ظفری با بیان اینکه کسانی که در موضوعات هنری فعال هستند باید انجمن‌های هنرهای وابسته به موضوع فانوس را توسعه و ترویج دهند گفت: امیدواریم این انجمن به زودی ایجاد شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار