13. آذر 1402 - 10:06   |   کد مطلب: 25314
امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم ایجاد مرکزی تخصصی برای کودکان توان‌خواه در استان، گفت: یکی از دستور جلسات این نشست، ایجاد چنین مرکزی برای کودکان مبتلا به اوتیسم و یا به صورت کلی برای کودکان توان‌خواه است که باید نسبت به آن، اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش شبنم‌ها جلسه بررسی مشکلات خانواده‌های دارای فرزندان مبتلا به اوتیسم امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و اعضا انجمن اویسم و برخی از مسئولان مربوطه در دفتر امام جمعه همدان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این جلسه با تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای کاهش آلام خانواده‌های دارای فرزندان اوتیسم، اظهار داشت: مباحث تخصصی در جلسات جداگانه‌ای باید با استفاده از نظر کارشناسان و با حضور خانواده این کودکان بررسی شود.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد مرکزی تخصصی برای کودکان توان‌خواه در استان، یادآور شد: یکی از دستور جلسات این نشست، ایجاد چنین مرکزی برای کودکان مبتلا به اوتیسم و یا به صورت کلی برای کودکان توان‌خواه است که باید نسبت به آن، اقدامات لازم انجام شود.

امام جمعه همدان، افزود: در این عرصه می‌توان از ظرفیت نهادهایی همچون بهزیستی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی در کنار سمن‌های فعال در این حوزه به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه خروجی این جلسات باید رفع دغدغه‌ خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به این بیماری باشد، یادآور شد: لازم است تا برای نگرانی و دغدغه‌های این خانواده‌ها نسبت به آینده کودکان خود چاره‌ای جدی اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه خواسته‌های خانواده‌ها باید مد نظر مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه خانواده‌های دارای کودک توان‌خواه با سختی‌های فراوانی روبرو هستند که زندگی آنها را مشکلاتی روبرو کرده است.

وی با تقدیر از خدمات انجام شده توسط سمن‌های فعال در این عرصه، گفت: این سمن‌ها با برداشتن بار از روی زمین، قطعا می‌توانند زحمات مسئولان را نیز کاهش دهند و به عنوان یاور مسئولان حضور داشته باشند، که قدردان این خدمات هستیم.

در ادامه جلسه، مسئولان انجمن اوتیسم، مسئولان علوم پزشکی و آموزش و پرورش نیز به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا پرداختند.

انتهای پیام. /

دیدگاه شما

آخرین اخبار