28. آذر 1402 - 10:31   |   کد مطلب: 25339
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:
کدر بودن رنگ آب بخاطر لوله‌های قدیمی است
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه آب کاملا زلال و شفاف است، گفت: شبکه شهر همدان قدیمی است و زمانی که مکش معکوس در شبکه رخ دهد گل و لای موجود در لحظاتی وارد آب شده و آب را کدر می‌کند که البته این رنگ کدر بعداز دقایقی از بین می‌رود.

به گزارش شبنم ها  رضا اخلاص‌مند در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه‌خانه شیخی‌جان گفت: کارهای اصلی پروژه تمام شده و فقط نازک کاری و محوطه سازی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد تالوار وارد این تصفیه خانه می‌شود، افزود: این آب پس از تصفیه وارد شبکه می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: دستگاه کلرزنی خریداری شده است و اگر اعتبار تزریق شود دستگاه اوزون‌زنی نیز خریداری می‌شود.

اخلاص‌مند با اشاره به اینکه درحال حاضر آب تصفیه شده به طور کامل انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: آب ورودی به مدار کاملا سالم و پایدار است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آب گاهی اوقات کاملا شفاف نیست، گفت: آب کاملا زلال و شفاف است و استانداردهایی که برای آب شرب تعریف شده است را دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: اطلاع دارید که شبکه شهر همدان قدیمی است و زمانی که مکش معکوس در شبکه رخ دهد گل و لای موجود در لحظاتی وارد آب شده و آب را کدر می‌کند که البته این رنگ کدر آب بعداز دقایقی از بین می‌رود.

اخلاص‌مند با تاکید بر اینکه آب همدان از نظر کیفیت و استاندارد هیچ مشکلی ندارد، افزود: آب همدان کاملا سالم و استاندارد بوده و تاکنون ۱۹۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه آبرسانی به همدان هزینه شده است.

وی در پایان گفت: آرسنیک موجود در آب به حد صفر رسانده شده است.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

آخرین اخبار