18. دى 1395 - 0:52   |   کد مطلب: 14652
امام حسن عسگری (ع) در بیشتر سالهای زندگی اش مجبور به زندگی در پایگاه نظامی حکومت وقت بود و حرم مطهرش نیز در همان منطقه نظامی واقع است.

به گزارش شبنم همدان، امروز هشتم ربیع الثانی است روزی که آفتابش با خاطره ای فرخنده طلوع کرده است تا خبر میلادی خجسته را مژده دهد. خورشید بر شهر مدینه لبخند می زند و ولادت یازدهمین حجت خداوند را به آن شهر شادباش می گوید. صدای شادی از منزل امام دهم می آید و پدر منجی عالم بشریت دیده بر جهان می گشاید. امام حسن عسگری (ع) در بیشتر سالهای زندگی اش مجبور به زندگی در پایگاه نظامی حکومت وقت بود و حرم مطهرش نیز در همان منطقه نظامی واقع است. به مناسبت میلاد این امام بزرگوار چند حدیث  از آن حضرت نقل می کنیم.

«حُبُّ الاَْبْرارِ لِلاَْبْرارِ ثَوابٌ لِلاَْبْرارِ، وَ حُبُّ الْفُجّارِ لِلاَْبْرارِ فَضيلَةٌ لِلاَْبْرارِ، وَ بُغْضُ الْفُجّارِ لِلاَْبْرارِ زَيْنٌ لِلاَْبْرارِ، وَ بُغْضُ الاَْبْرارِ لِلْفُجّارِ خِزْىٌ عَلَى الْفُجّارِ.»
دوستى خوبان با خوبان، برای خوبان ثواب است. و دوستى بدان با خوبان، برای خوبان فضيلت است. و دشمنى بدان با خوبان، برای خوبان زینت است. و دشمنى خوبان با بدان، برای بدان رسوايى است.

 

«شيعَتُنا الْفِئَـةُ النّاجِيَةُ وَالْفِرْقَةُ الزّاكِيَةُ صارُوا لَنا رادِئًا وَصَوْنًا وَ عَلَى الظَّلَمَةِ أَلَبًّا وَ عَوْنًا سَيَفْجُرُ لَهُمْ يَنابيعُ الْحَيَوانِ بَعْدَ لَظْىِ مُجْتَمَعِ النِّيرانِ أَمامَ الرَّوْضَةِ.»
پيروان ما، گروه هاى نجات يابنده و فرقه هاى پاكى هستند كه حافظان [آيين] ما هستند، و ايشان در مقابل ستمكاران، سپر و كمك ما [هستند]. به زودى چشمه هاى حيات [منجىِ بشريّت] بعد از گدازه توده هاى آتش! پيش از ظهور براى آنان خواهد جوشيد.

انتهای پیام / 

شبنم ها , afkl ih, میلاد امام حسن عسگری , shabnamha.ir,
شبنم ها , afkl ih, میلاد امام حسن عسگری , shabnamha.ir,

دیدگاه شما

آخرین اخبار