پیغام خطا

  • Notice: Use of undefined constant CMF_Ln_English - assumed 'CMF_Ln_English' در cmfcCalendarV1::factory() (خط 63 از /home/shabnamha/domains/shabnamha.ir/public_html/sites/all/modules/modules/calendar_systems/calendar/v1/calendarV1.class.inc.php).
  • Notice: Use of undefined constant CMF_Error - assumed 'CMF_Error' در cmfcCalendarV1::factory() (خط 63 از /home/shabnamha/domains/shabnamha.ir/public_html/sites/all/modules/modules/calendar_systems/calendar/v1/calendarV1.class.inc.php).

هواشناسی همدان
18. آبان 1399 - 12:35   |   کد مطلب: 24618
اقناع یک فراگرد ارتباطی است که هدف آن نفوذ کردن در گیرنده پیام است. به بیانی ساده‌تر، اقناع فراگردی است که در طی آن تلاش می‌شود تا نگرش دیگران نسبت به یک موضوع تغییر داده شو

اگر قدری بر مسائل مختلف زندگی روزانه خویش متمرکز شوید، متوجه خواهید شد که در طی روزهای گذشته چندین بار افراد یا سازمان‌های مختلف تلاش کرده اند تا نگرش شما را نسبت به موضوعی تغییر دهند. آگهی‌های تجاری #رادیو و #تلویزیون، تبلیغات منتشرشده در #روزنامه‌ها و مجلات، #اینترنت و #شبکه‌های_اجتماعی، سخنرانی‌های سیاسی و مانند آن، همه در پی تغییر نگرش مخاطبان نسبت به موضوع مورد نظرشان هستند.

اقناع از یک‌سو فراگردی طبیعی، مستدل و عقلانی و از سویی دیگر فراگردی عاطفی و قلبی است. در این فراگرد، برخلاف "مسخ"، از سادگی یا ناتوانی ذهنی انسان‌ها سوءاستفاده نمی‌شود.
همچنین، در اقناع، در صدد تحمیل اندیشه یا پیام نیز نیستند. اقناع با "خلسه" نیز از آن جهت متفاوت است که در خلسه جذب بی‌تفکر و آنی #مخاطب تحقق می‌پذیرد، درحالی ‌که اقناع مستلزم بروز تغییر در ذهن فرد پذیرش اندیشمندانه پیام است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار