26. فروردين 1395 - 11:56   |   کد مطلب: 10057
دسر کاپوچینو

مواد لازم دسر کاپوچینو برای 4 نفر :

 

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

تخم مرغ

2 عدد

100 گرم / 147 کالری

شیر جوشیده وغلیظ شده

( پاستوریزه ) 215 گرم

100 گرم / 95 کالری

قهوه ی فوری

(نسکافه) 5 قاشق مرباخوری

100 گرم / 2 کالری

شکر

2 قاشق غذاخوری

100 گرم / 400 کالری

پودر ژلاتین

2 قاشق مرباخوری

100 گرم / 338 کالری

خامه پاستوریزه

4 قاشق غذاخوری

100 گرم / 250 کالری

پودر کاکائو یا دارچین

به مقدار لازم

نامشخص

 

طرز تهیه دسر کاپوچینو :

*. به نقل از آکاایران : زرده و سفیده ی یکی از تخم مرغ  ها را جدا کرده و سفیده ی آن را نگه می داریم. سپس زرده آن را با یک تخم مرغ دیگر به طور کامل مخلوط می کنیم و کمی هم می زنیم.شیر ،  قهوه  و شکر را به تخم مرغ اضافه کرده و خوب هم می زنیم.

*. سپس روی حرارت ملایم گذاشته و مرتب هم می زنیم تا خوب داغ شود، ولی نجوشد و بدون جوشیدن غلیظ شود.ظرف را از روی حرارت بر می داریم و پودر ژلاتین را اضافه کرده و هم می زنیم تا پودر ژلاتین حل شود.این مواد را داخل 4 عدد فنجان قهوه خوری یا ظرف دسر می ریزیم و می گذاریم.

*. خنک شود تا خودش را بگیرد.یک عدد سفیده ی باقی مانده را هم می زنیم تا سفت شود. سپس خامه را هم می زنیم و به سفیده اضافه می کنیم. خامه و سفیده تخم مرغ را روی فنجان ها یا ظرف دسر می ریزیم و روی آن را با پودر کاکائو  یا دارچین  تزیین می کنیم.

 

خواص تخم مرغ :

*. تخم مرغ حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است. به خصوص اینکه انواع شربت و نوشیدنی - بسیار خوب ید و فسفر می باشد که ید برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان های بدن لازم می باشند.

*. املاح مهم دیگری که در تخم مرغ وجود دارند شامل: روی، سلنیم، آهن و کلسیم می باشند.روی باعث بهبود زخم، بلوغ و رشد بهتر می شود و عفونت را نیز از بین می برد.

*. سلنیم نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد و رادیکال های آزاد ناشی از سوخت ناقص چربی ها را در بدن از بین می برد و می تواند بر علیه عوامل ایجادکننده سرطان نقش داشته باشد.

 

اختصاصی آکاایران

دیدگاه شما

آخرین اخبار