13. آذر 1395 - 20:46   |   کد مطلب: 13983
دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:
نکاتی درباره زایمان آسان از منظر طب سنتی
در ماه آخر بارداری از خوردن خوراکی‌های ترش, گس, قابض و دیرهضم تا حد امکان پرهیز شود، همچنین نوشیدن روزانه شیر گاو بر حسب تحمل و وضعیت دستگاه گوارش بسیار مفید است.
طب سنتی,زایمان آسان,شبنم همدان,نوزاد,shabnamha.ir,تدابیر ماه نهم بارداری,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : مهدی عدل ــ دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نکاتی درباره زایمان آسان, اظهار داشت: یکی از سؤالات و درخواست‌های زنان باردار این است که روش‌هایی به آنها پیشنهاد شود که بتوانند زایمان طبیعی را با سختی کمتری تحمل کنند و کارشان به سزارین نکشد.

به‌گفته وی با توجه به اینکه عمده زایمان‌ها در قرن‌های گذشته زایمان طبیعی بوده‌اند و زایمان با دستکاری رحم بسیار محدود بوده است و پرخطر؛ لذا حکمای ایرانی دستوراتی را برای ماه آخر حاملگی به زنان باردار توصیه می‌کردند تا زایمان آنها تسهیل شود و البته در زمان زایمان نیز دستوراتی به کار می‌رفت که زایمان با سختی کمتر و سرعتی بیشتر طی شود.

تدابیر ماه نهم حاملگی در تسهیل زایمان طبیعی

این دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: هر روز یک قاشق روغن بادام شیرین در حالت ناشتا مصرف شود. (ماه آخر بارداری) همچنین در ماه آخر بارداری از خوردن خوراکی‌های ترش, گس, قابض و دیرهضم تا حد امکان پرهیز شود، همچنین نوشیدن روزانه شیر گاو بر حسب تحمل و وضعیت دستگاه گوارش بسیار مفید است.

 توصیه‌های نزدیک زایمان

عدل گفت: استحمام با شروع علائم زایمان؛ و نشستن در آبی که در آن جوشانده‌ای از مخلوط شنبلیله و شبت و تخم کتان و کرنب ریخته باشند؛ روغن‌مالی پشت و شکم با روغن شبت، بابونه یا کنجد بعد از خروج از جوشانده مذکور؛ خوردن غذاهای نرم و سبک و غذاهای چرب مانند سوپ و شوربای تهیه‌شده از جوجه و خوردن شیرینی‌های تهیه‌شده از شکر و روغن بادام بسیار به زایمان کمک می‌کند.

این دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: البته بهترین حالت این است که با یک متخصص طب سنتی در تماس باشید و تحت نظارت او توصیه‌های مفید در طول بارداری و زایمان را انجام دهید.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار