22. آذر 1395 - 18:48   |   کد مطلب: 14192
به همت کانون اسلامی خواهران برگزار می شود:
یلدای مهربانی ؛ جشنی برای نشاندن لبخند بر لبان ایتام
مسئول فرهنگی کانون اسلامی خواهران گفت: در شب یلدا با برگزاری جشن یلدای مهربانی، لبخند را بر روی لبان دختران یتیم خواهیم نشاند.
شبنم ها , afkl ih, شب یلدا , shabnamha.ir,  کانون اسلامی خواهران

به گزارش شبنم ها، شب یلدا از آیین های کهن ایرانی است که در همه نقاط کشور مورد توجه خاص مردم است. در این مراسم خانواده ها با برگزاری میهمانی و جمع شدن اعضای خانواده بلندترین شب سال را جشن می گیرند.

شب یلدا با آیین و مراسم خاصی برگزار می شود و  معمولا منزل بزرگان فامیل و پدربزرگ و مادربزرگ ها پر از همهمه میهمان و آمد و رفت است. تهیه میوه ها و آجیل های خاص برای شب یلدا از ملزومات این شب به شمار می رود و همه خانواده ها در صورت داشتن توان مالی در انجام آن اصرار می ورزند.

اما در حاشیه شهر ها خانواده هایی هستند که به دلیل نبودن سرپرست خانواده و نداشتن بضاعت مالی از شادی و جشن یلدا بهره چندانی ندارند. کانون اسلامی خواهران امسال به مناسبت یلدا برای دختران این خانواده ها جشن یلدای مهربانی را برگزار می کند.

صدرالدینی در مورد مراسم شب یلدا در این کانون گفت: کانون اسلامی خواهران به عنوان نهادی فرهنگی، تصمیم دارد در برنامه ای انسان دوستانه جشنی به مناسبت شب یلدا برگزار کند.  این مراسم ویژه ی تعدادی از دختران و دانش آموزان حاشیه  شهر و مناطق فقیر نشین برگزار می شود.

وی افزود: کانون اسلامی خواهران ضمن برگزاری مراسمی شاد برای میهمانان این جشن سرویس ایاب و ذهاب رایگان نیز در نظر گرفته است تا آنها به راحتی بتوانند در جشن شرکت کنند.

وی همچنین اعلام کرد: عکس های یلدایی هدیه ای است که از سوی کانون اسلامی خواهران به دختران اهدا خواهد شد. در این مراسم قرار است یک آتلیه عکاسی با منظره یلدایی تجهیز کنیم تا بتوانیم از همه بچه ها عکس بگیریم و عکس های چاپ شده را به عنوان یادگاری به آنها هدیه کنیم.

صدر الدینی اظهار داشت: این جشن در تاریخ 30/ 9/ 95 ساعت 15 آغاز می شود و تا ساعات آغازین شب ادامه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: منابع مالی این جشن از کمک های خودجوش و مردمی خیرین تهیه می شود و تاکنون چند خیر برای این جشن اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم با عشق ورزی تعداد بیشتری از خیرین بتوانیم یلدای مهربانی را به نحو احسن و طبق برنامه های تعیین شده برگزار کنیم.

انتهای پیام / ن

شبنم ها , afkl ih, شب یلدا , shabnamha.ir,  کانون اسلامی خواهران

دیدگاه شما

آخرین اخبار