18. دى 1395 - 1:18   |   کد مطلب: 14649
رئیس مجمع خیرین ازدواج همدان با اشاره به اهدا ۱۰۰ مورد وام ازدواج از سوی مجمع خیرین ازدواج بیان کرد: این مجمع توسط نمازگزاران و مردم استان برای تسهیل در امر ازدواج جوانان تشکیل شده است.
وام ازدواج,مجمع خیرین ازدواج همدان,زوجهای جوان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان : اسدالله ربانی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه همدان  یکی از مسائل حیاتی مورد توجه اسلام را بحث ازدواج دانست و اظهار داشت: اگر ازدواج نباشد جامعه‌ای وجود ندارد چراکه عدم ازدواج در جامعه بسیاری از مسائل و معضلات را در پی دارد.

وی با بیان اینکه از هر 4 ازدواج یک ازدواج به طلاق می‌انجامد افزود: خداوند در قرآن کریم ازدواج را وسیله‌ای برای آرامش قرار داده که متاسفانه امروز ازدواج در جامعه با مشکلاتی مواجه است و بالا رفتن آمار طلاق و کاهش ازدواج در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

ربانی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات جامعه بالا رفتن سن ازدواج است افزود: اصلی‌ترین مسئله که در با بالا رفتن سن ازدواج مطرح می‌شود فرزندآوری است که مقام معظم رهبری بارها به جلوگیری از کاهش جمعیت جوان در جامعه تاکید کرده‌اند زیرا خانواده‌ها  با بالا رفتن سن ازدواج یا تک فرزند و یا دو فرزندی هستند.

وی کاهش نشاط اجتماعی را از دیگر مشکلات ازدواج در سن بالا دانست و عنوان کرد:با کاهش نشاط اجتماعی، از دیگر مشکلاتی که ایجاد می‌شود، عدم ازدواج و فرزندآوری است که موجب افسردگی شده و بیماری های روانی به ارمغان می‌آورد علاوه بر آن ازدواج دیرهنگام زمینه گناه در جامعه را فراهم می‌کند.

معاون ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که باید فرهنگ ازدواج بدون دغدغه مالی و اقتصادی در بین جوانان رواج پیدا کند گفت:فرهنگ ازدواج همانند گذشت  باید بدون دغدغه مالی و اقتصادی مطرح شود  و اشتغال از دیگر مشکلاتی است که سبب تاخیر در ازدواج جوانان می‌شود .

وی در ارتباط با مهریه‌های سنگین بیان کرد: از دیگر مشکلات ازدواج  جوانان مهریه‌های سنگین است  چراکه شاهد تجمل‌گرایی از سوی خانواده ها هستیم و امروزه تجربه نشان می‌دهد در هیچ شرایطی تعیین مهریه‌های بالا تضمین کننده ازدواج نیست.

ربانی با اشاره به این که در حال حاضر تعداد افراد مجرد بالای 45 سال در جامعه یک میلین نفر است افزود: در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها باید وارد شوند ومشکلات جوانان را حل کنند.

وی با اشاره با راهکارهای اصلی رواج  ازدواج در بین جوانان اظهار داشت :خانواد‌ ها به عنوان اصلی ترین رکن باید در بحث فرهنگ‌سازی اقدام کنند و زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند .

ربانی افزود : بحث اشتغال جوانان از سوی مسئولان در حال پیگیری است تا شاهد بی کاری جمعیت تحصیلکرده و فارغ التحصیل نباشیم چرا که بیکاری در جامعه عامل اصلی آسیب های اجتماعی است.

معاون ورزش و جوانان استان در رابطه با راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده افزود:این بنیاد از سوی آیت الله محمدی راه اندازی شد که اقدام خوبی در زمینه ازدواج است که ما با این امر شاهد کاهش امر طلاق در نه ماه امسال در همدان بودیم.

رئیس مجمع خیرین ازدواج  همدان در رابطه با بحث آموزش زوج های جوان بیان کرد:آموزش زوج‌های جوان نیازمندآموزش کارشناسانه است که این امر از سوی استانداری، دادگستری و اداره ورزش و جوانان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار