27. بهمن 1395 - 16:12   |   کد مطلب: 15382
برای آنکه تخم مرغ، عسلی (نیمبرشت) تهیه شود، باید 5 دقیقه در آب جوش بجوشد, زرده چنین تخم مرغی تقویت‌کننده قلب و مغز بوده و منجر به افزایش نیروی جنسی می‌شود.
طب سنتی,زرده تخم مرغ,تخم مرغ عسلی,خواص زرده تخم مرغ,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : سید جواد علوی با بیان اینکه بهترین نحوه مصرف تخم مرغ مصرف نیم‌برشت یا عسلی آن است، اظهار کرد: برای آنکه تخم مرغ، عسلی (نیمبرشت) تهیه شود، باید  5 دقیقه در آب جوش بجوشد, زرده چنین تخم مرغی تقویت‌کننده قلب و مغز بوده و منجر به افزایش نیروی جنسی می‌شود.

به گفته وی تخم مرغ سفت شده، غذای غلیظ و دیرهضم محسوب می‌شود و برای مبتلایان به چاقی، سوءهاضمه و کبد چرب مناسب نیست و این افراد بهتر است از تخم مرغ عسلی استفاده کنند.

این کارشناس طب سنتی افزود: در کلیات طب سنتی ایران آمده است که مزاج زرده تخم مرغ مایل به گرمی  معتدل است و خون بسیار سالم و خوبی تولید می‌کند و برای ریه و تنفس مفید است.

علوی متذکر شد: بهترین تخم مرغ آن است که بزرگ باشد و در همان روز تخم‌گذاری مصرف شود و اگر امکان نگهداری تخم مرغ در جای خنک نبود، می‌توان آن را داخل نمک نگه داشت تا ماندگاری آن بیشتر شود.

‌ وی بیان داشت: سفیده تخم مرغ، لزج و دیر هضم است و برای افراد سرد مزاج و معده‌های ضعیف مضر است زیرا از آن بلغمی غلیظ و لزج تولید می‌شود همچنین مصرف زیاد و طولانی‌مدت تخم مرغ باعث ایجاد لک‌های پوستی در صورت و بادهای سرد در طحال و معده می‌شود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: از دیدگاه طب سنتی ایران، سفیده تخم مرغ تشکیل دهنده اعضای جوجه و زرده تخم مرغ غذای جوجه در زمان دوران جنینی است. 

علوی تصریح کرد: زرده تخم مرغ غذای کامل بوده و خون سالم و صالح تولید می‌کند همچنین هضم زرده تخم مرغ عسلی بسیار سریع بوده و در بدن به خوبی جذب می‌شود و خون خوب از آن تولید می‌شود و مواد زائد به جای مانده از زرده تخم مرغ عسلی بسیار کم بوده و غذای بسیار خوبی برای قلب محسوب می‌شود البته زرده سفت شده دیرهضم است و غذائیت زیادی دارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار