28. بهمن 1395 - 16:39   |   کد مطلب: 15401
جعبه جواهرات ساخته شده با لوله مقوایی دستمال کاغذی
هنر در خانه,جعبه جواهر,لوله دستمال کاغذی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از پرشین وی:

 

 

 

وسایل لازم

قیچی و تیغ موکت بری

خط کش و قلمو و مداد و برق لاک

سمباده نرم و چسب پاتکس شفاف

کاغذ رنگی و نوارهای تزئینی

استوانه مقوایی دستمال آشپزخانه

سیخ چوبی کبابی

شیوه ساخت

تهیه کردن وسایل لازم

دوستان عزیز هنگام کار با تیغ موکت بری کاملا موارد ایمنی را رعایت کنید که خدای ناخواسته آسیبی در طی کار به دست های شما نرسد. ابتدابه وسیله مداد دور تا دور استوانه را با خط کش اندازه یک سانت علامت گذاری کنید سپس به وسیله تیغ موکت بری علامت ها را برش بزنید. دو دایره به شعاع دهانه استوانه نیز از مقوای ماکت برش بزنید. لبه های برش زده را با سمباده نرم صاف کنید. از دایره یک سانتی یک لایه از مقوا را با احتیاط جدا کنید.

بریدن لوله مقوایی طیق شکل

لایه جدا شده را روی مقوای رنگی بچسبانید البته به اندازه 1 سانت از اندازه قبلی بیش تر باشد. این کار برای این است که می خواهیم با این کار دهانه ای برای محکم شدن درهای دو طرف جعبه درست کنیم تا در انتها بتوانیم درجعبه را کاملا بسته نگه داریم. روی دو دایره و داخل استوانه بدنه را نیز با همان مقوای نقش دار کاملا پوشش دهید.

چسباندن مقوای رنگی

دایره ها را روی دهانه اصلی (همان دایره یک سانتی اولیه) بچسبانید. در این مرحله باید با سیخ های چوبی روی جعبه و درهای دو طرف را کاملا بپوشانید. برای این کار سیخ ها را روی سطحی صاف قرار دهید و آن ها را به اندازه بلندی جعبه و بلندی در جعبه برش بزنید. سپس سیخ ها را به ترتیب روی بدنه و درها بچسبانید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود . سپس روی سیخ ها را با قلمو برق لاک بکشید. این کار هم باعث محکم شدن سیخ ها می شود و هم باعث می شود لایه بین سیخ ها کمی پر شود

چسباندن سیخ چوبی روی مقوا

برای تزئین از نوارهای رنگی و گل های تزئینی برای دور دهانه و روی سر قوطی استفاده کنید.

تزئین کردن جعبه

جعبه جواهرات شما آماده است از زیبایی و خلاقیتتان لذت ببرید.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار