28. اسفند 1395 - 16:47   |   کد مطلب: 15872
قلب زیبای درست شده با نخ
هنر در خانه,قلب نخی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از پرشین وی : وسایل مورد نیاز برای ساخت این کاردستی در هر خانه ای پیدا میشود و تقریباً مجانی تمام میشود. می‌توانید اندازه و رنگ این قلب‌های نخی را تغییر بدهید یا با همین تکنیک شکل‌های دیگری بسازید.

گام اول : وسایل مورد نیاز

تهیه کردن وسایل لازم

کاموا، نخ کنفی یا هر نوع نخ یا نوار دیگر
بادکنک
چسب سفید یا ماد پاج
یک ظرف یکبار کوچک
سوزن
اکلیل

گام دوم : بادکنک باد کنید

باد کردن بادکنک ها

شکل و اندازه بادکنکی که در این مرحله باد می‌کنید، شکل نهایی کاردستی تان را مشخص می‌کند. اگر می‌خواهید قلب نخی درست کنید، بادکنک‌ها را به روش زیر آماده کنید.

دو بادکنک هم اندازه بردارید و هر دو را به یک اندازه باد کنید. بادکنک‌های باد شده را کنار هم بگذارید و با نخ آنها را بهم ببندید. قسمت اضافی نخ را نبرید تا بتوانید بادکنک را آویزان کنید تا خشک بشود.

گام سوم : نخ‌ها را بچسبانید

چسباندن نخ ها

یک ظرف کوچک بردارید و به میزان مساوی آب و چسب سفید بریزید. نخی که انتخاب کرده اید را در اندازه‌های مناسب ببرید و داخل چسب فرو کنید. حالا نخ‌ها را محکم دور بادکنک‌ها بپیچید تا بهم وصل بشوند. اینکار را اینقدر تکرار کنید که به تراکم مورد نظرتان برسید.

هرچه تراکم نخ‌ها بیشتر باشد، کاردستی بادوام تر میشود و شکل خودش را بیشتر نشان میدهد. اگر اندازه قلب را کوچکتر در نظر گرفته اید، باید دقت بیشتری کنید چون نخ‌ها کوچک هستند.

گام چهارم : اکلیل‌ها را روی چسب بپاشید

پاشیدن اکلیل

بلافاصله بعد از پیچاندن نخ دور بادکنک‌ها و قبل از اینکه چسب خشک بشود، کمی‌اکلیل روی قلب نخی بپاشید.

حالا قلب را از نخ پایین آن آویزان کنید تا چسب خشک بشود. خشک شدن چسب به اندازه قلب نخی و میزان چسب بستگی دارد و تا یک روز هم طول میکشد. اگر خیلی از چسب استفاده کرده اید، یک ظرف یا چند ورق روزنامه زیر بادکنک بگذارید تا قطره‌های چسب روی زمین نریزد.

کاردستی تان آماده است!

 

بعد از اینکه چسب خشک شد با یک سوزن بادکنک را بترکانید. بادکنک‌ها را از داخل قلب نخی بیرون بکشید و بندهای اضافی را ببرید. حالا می‌توانید بندی که برای آویزان کردن قلب نخی انتخاب کرده اید را به نخ‌ها گره بزنید.

از این کاردستی ساده می‌توانید برای تزیین خانه و کادو استفاده کنید. اگر می‌خواهید بجای نخ از نوار کاغذی استفاده کنید، باید مطمئن بشوید که چسب تان بعد از خشک شدن کاملاً بیرنگ میشود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار