25. فروردين 1396 - 16:16   |   کد مطلب: 16233
محمدمهدی اصفهانی، دانشمندی آگاه در علوم تغذیه، سلامت روان، طب روحانی، تاریخ پزشکی و نسخه‌شناسی بود که زحمات بی‌توقع وی در احیای صحیح و منطقی طب سنتی ایران بر کسی پوشیده نیست.
طب سنتی,درگذشت دانشمند طب سنتی ایران,دکتر محمدمهدی اصفهانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دانشمند و چهره ماندگار طب سنتی ایران درگذشت

 

درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی

 

 به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : محمود خدادوست ــ مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی ــ اسلامی، در پیامی به‌مناسبت درگذشت چهره ماندگار طب سنتی ایران،  با بیان اینکه استاد، دکتر محمدمهدی اصفهانی، دانشمندی آگاه در علوم تغذیه، سلامت روان، طب روحانی، تاریخ پزشکی و نسخه‌شناسی بود که زحمات بی‌توقع وی در احیای صحیح و منطقی طب سنتی ایران بر کسی پوشیده نیست، فقدان بی‌جبران وی را به جامعه پزشکی، خانواده طب سنتی و تمامی شاگردان ایشان تسلیت گفت؛ متن پیام به‌شرح زیر است: مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لاتُجبَرُ و ثُلمَةٌ لاتُسَدُّ؛ و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ... مرگ عالم مصیبتى جبران‌ناپذیر و رخنه‌اى بسته‌ناشدنى است؛ و او ستاره‌اى است که غروب مى‌کند. حضرت رسول اکرم(ص)

با دریغ و تأسف در سوگ عالمی بی‌بدیل می‌نشینیم که فقدانش بی‌جبران است و باورش بسی دشوار. شمع وجودش چراغ راهمان بود و ادب حضورش معلم اخلاقمان.

استاد بی‌ادعای علم و عمل، که تمامی عمر جز خدمت به خلق آرزویی نداشت، پس از سالیان متمادی تلاش و مجاهدت در مسیر احیای میراث گهربار علمای کهن این مرز و بوم، دار فانی را به‌امید رضایت پروردگار وداع گفت و جامعه علمی کشور را در سوگ نشاند. استاد، دکتر محمدمهدی اصفهانی، دانشمندی آگاه در علوم تغذیه، سلامت روان، طب روحانی، تاریخ پزشکی و نسخه‌شناسی بود که زحمات بی‌توقع ایشان در احیای صحیح و منطقی طب سنتی ایران بر کسی پوشیده نیست.

این‌جانب بر خود فرض می‌دانم، درگذشت استاد را به جامعه پزشکی، خانواده طب سنتی و تمامی شاگردان ایشان تسلیت عرض نمایم.

استاد تواضع و ایمان؛

 در بهار طبیعت، روح بی‌قرارت به دیدار معشوق شتافت تا همچون غنچه، پیراهن تن بشکافی و قدم در راه بی‌پایان این آغاز گذاری. سفرت سلامت و راهت پر رهرو باد.

انتهای پیام/ص

درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی درگذشت دانشمند طب سنتی دکتر محمدمهدی اصفهانی دکتر محمدمهدی اصفهانی دکتر محمدمهدی اصفهانی دکتر محمدمهدی اصفهانی دکتر محمدمهدی اصفهانی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار