4. ارديبهشت 1396 - 18:51   |   کد مطلب: 16400
استاندار همدان با اشاره به اینکه ریل قطار جمعه هفته جاری به همدان می‌رسد، گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به همدان در آینده نزدیک حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم، محمدناصر نیکبخت عصر امروز در همایش "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار داشت: دکتر ربیعی، وزیر کار از فرهیختگانی است که گذشته بسیار روشنی در زندگی سیاسی، اجرائی و اداری خود باقی گذاشته است.

وی با اشاره به شرایط وزارت کار بیان کرد: دکتر ربیعی وقتی وزارت کار را تحویل گرفت، این وزارتخانه بسیار آسیب دیده بود چرا که مسئله "بابک زنجانی" و مشکلات تأمین اجتماعی که هنوز پرونده آن باز است را نمی‌شود، فراموش کرد و با این شرایط مسئولیت این وزارتخانه را برعهده گرفت.

استاندار همدان افزود: دکتر ربیعی چون از جنس کار بود در حوزه اشتغالزایی و مبارزه با فساد به اصلاح امور و زدودن فساد از دامن این وزارتخانه که میلیون‌ها کارگر چشم امید به آن دوخته بودند، فعالیت خود را آغاز کرد و نه تنها فساد را کم کرد بلکه ریشه‌کن کرد و آنجائی که می‌دانست تا فساد هست، کارآفرینی وجود ندارد، توانست در این حوزه فساد را از بین ببرد.

وی گفت: وزارت کار تأکید دارد که باید مشاغل خُرد، میانه و متوسط را گسترش داد بر این اساس در همدان ایجاد اشتغال‌های خرد و متوسط را توسعه دادیم که نمونه آن کارگاه تولید لباس در روستای یکن‌آباد همدان با150 نفر اشتغال بود.

نیکبخت تصریح کرد: در راستای توفیقات برجام پروژه پتروشمی همدان با یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ظرفیت اشتغال برای 500 نفر را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: در صورتی که این سرمایه‌گذاری‌های کلان برای مشاغل خرد و کوچک هزینه شود به طور قطع نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه افراد بسیاری جویای کار هستند، اظهار داشت: ما در استان همدان ماهانه یک‌هزار شغل ایجاد کردیم و همچنین 8 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری هفت کشور اروپایی بعد از برجام در همدان افزود: در همدان بعد از برجام راه آهن راه افتاد و کل عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن در دولت تدبیر و امید انجام شد و تمام مسیر نوبران تا استان همدان و شهر همدان که جمعه این هفته قطار به همدان می‌رسد بعد از برجام رخ داد.

نیکبخت با اشاره به واکنش‌ها نسبت به توفیقات برجام گفت: برخی برجام را نقد می‌کنند چون در این دولت انجام شد و آنچه که نتانیاهو و غیره می‌گویند، اینها بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: در همدان 14 مگاوات نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بعد از برجام در همدان رخ  داد و اینها در شرایطی بود که در سال 84 که دولت منتقل شد نرخ رشد اقتصادی 6 درصد مثبت و نرخ تورم 12 درصد بود.

استاندار همدان عنوان کرد: از سال 84 تا 92، 800 میلیارد دلار وارد کشور شد و اما وقتی دولت یازدهم سرکار می‌آید رشد اقتصادی 6درصد منفی بود و تورم هم روی 40 بود و کاش مشکلات ما در همین حد بود.

وی بیان کرد: 400 هزار میلیارد تومان طرح کلنگ‌زده شده روی دست دولت مظلوم دولت تدبیر و امید باقیمانده است که اقتصاد مقاومتی به ما حکم کرد آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

نیکبخت افزود: سهم استان در بحث واگذاری به بخش خصوصی 66 پروژه بود که به برکت اقتصاد مقاومتی به جای 66 پروژه، 214 پروژه واگذار کردیم و در آینده نزدیک که رئیس جمهور به همدان می‌آید حدود 2 هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح و کلنگ‌زنی داریم که 2300 پروژه افتتاح و باقی کلنگ‌زنی است و این اقدامات عملکرد دولت را نمایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: منهای تعامل خوب این دولت با دنیا اقدامات خوبی در داخل انجام شد و اقتصاد مقاومتی یعنی پیشی گرفتن صادرات از واردات در سال 95 اتفاق افتاد و هواپیماهایی نو در کشور وارد شد و ادامه دارد هرچند گفتند چه نیازی داریم،چون با دست این دولت بود این گونه گفتند.

استاندار همدان بیان کرد: طرح نظام سلامت در استان همدان توسط دولتی انجام شد که می‌گفتند یک ماه بیشتر دوام نمی‌آورد چون می‌دانستند خزانه خالی تحویل دادند.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار