7. خرداد 1396 - 15:34   |   کد مطلب: 16943
بانویی که اقتصاد مقاومتی را معنایی تازه بخشید:
کسب و کار حلال با دنیای عروسک های نمدی
یک بانوی همدانی موفق شده است با سرمایه اولیه 30 هزار تومان با تولید عروسک های نمدی برای خود کسب و کار ایجاد کند

به گزارش شبنم همدان، اشتغال مهترین بخش اقتصاد جامعه است. در جامعه افراد در رده ها و اصناف گوناگون ضمن خدمت رسانی به هموطنان برای خود درآمد کسب کرده و چرخ زندگی خود را همزمان با چرخ اقتصاد جامعه می چرخانند. اما بحران اشتغال و آمار بالای بیکاری موجب شده است که  عده ای با مدارک بالای تحصیلی منتظر استخدام ادارات دولتی هستند و صف انتظار برای اشتغال دلخواه بسیار طولانی است.  در این میان افرادی وجود دارند که با اتکا به همت خود منتظر فرصت های شغلی نشده اند بلکه با خلاقیت خود حتی برای دیگران نیز  کار افرینی کرده اند .

سال 96 به فرمایش رهبر معظم انقلاب سال تولید و اشتغال نامگذاری شد. به همین منظور با یکی  از بانوان کارآفرین وخود اشتغال گفتگویی انجام دادیم.  زهرا محمدی بانویی است که توانسته ایت  که با کمترین سرمایه ، کار تولید عروسک و تزئینات اتاق کودک را انجام دهد. در ادامه گفتگوی خبرنگار شبنم همدان با این بانوی کارآفرین را می خوانید.

رشته تحصیلی شما چیست و چه چیزی باعث شد به تولید کارهای کودک روی بیاورید ؟

زهرا محمدی پاسخ داد : متولد سال 1368 و دارای مدرک کارشناسی گرافیک هستم.  طراحی و اجرای کارهای هنری را از سال دوم هنرستان شروع کردم و با ورود به عرصه کارهای هنری در رشته های مختلف هنری شروع به فعالیت نمودم .

رشته تخصصی من در دانشگاه  مجسمه سازی بود و سالیان متمادی در این رشته فعالیت داشتم اما فعالیت در رشته محصولات نمدی و تولید عروسک را از دو سال پیش آغاز کردم .

وی اضافه کرد  : علت روی آوردن من به کارهای نمدی این است که علاقه بسیار زیادی به طراحی و اجرای کارهای نمدی دارم و این حرفه را با شوق و ذوق فراوان انجام می دهم .

 

در طراحی کارهای نمدی بیشتر از چه الگوهایی استفاده می کنید ؟

این طراح عروسک های نمدی اظهار داشت : در ابتدای کار بیشتر محصولات آماده را مد نظر قرار می دادم و از آنها الگوبرداری می گردم اما با گذشت زمان و پیشرفت کارهایم اکثراً از ایده والدین و خلاقیت خودم  استفاده می کنم البته در طراحی عروسک و آویز نام کودکان و دیگر محصولات  به رنگ و طرح اتاق کودکان  اهمیت زیادی می دهم .

 

اولین سرمایه کاری شما برای ساخت عروسک چه مقدار بود ؟

محمدی اذعان داشت : مقدار سرمایه ای که من  برای شروع کار استفاده کردم در حدی ناچیز است که  برای عده ای قابل  باور نیست.  اما حقیقت این است که من با سی هزار تومان کارم را آغاز کردم و امروز به این کارگاه تولید عروسک های نمدی رسیدم.

وی تاکید کرد :من هنرهای مختلفی انجام می دهم از قبیل مجسمه سازی ,نقاشی ,طراحی ,ساخت عروسک و....البته هیچ یک از این هنرها را نزد استاد یا معلمی فرا نگرفته ام تنها با اتکا و توکل به خداوند و پشتکار و خلاقیت خودم اموخته ام .

 

برای اینکه در بازار فروش محصولات موفق باشید به چه نکاتی توجه می کنید ؟

وی  پاسخ داد: متاسفانه یکی از معضلات بازار اسباب بازی،  ورود اجناس بی کیفیت است اما در این میان توجه به سلایق مختلف مشتریان یکی از رموز موفقیت تولید کنندگان است.  البته من تنها  به تولید عروسک های نمدی اکتفا نرده ام بلکه سعی کرده ام در سایر تزئینات اتاق کودک از جمله ساعت ,اویز نام ,سطل زباله ,لیوان ,پرده اتاق کودک و..... نیز طراحی هایی داشته باشم تا برای بازار فروش متنوع و کارآمد باشد. همچنین در تولید محصول برای کودکان تنوع رنگ و شکل و قابلیت شستشو اهمیت زیادی دارد. البته قابل ذکر است که بگویم از بازار اینترنتی نیز غافل نشده ام .

 

رمز موفقیت شما در ایجاد اشتغال  چیست ؟

زهرا محمدی اذعان داشت :اولین ومهترین گام برای شروع فعالیت توکل به خداوند است و بعد از آن باید کار وتلاش وپشتکار شبانه روزی  داشته باشیم. باید در شروع کار با برنامه ریزی و گام به گام پیش برویم و باور داشته باشیم رسیدن به تولید ملی طالب همت همگانی و نگاه به آینده است.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار