3. تير 1396 - 22:35   |   کد مطلب: 17360
یک متخصص طب سنتی با اشاره به خواص گیاهان دارویی گفت: دارچین گیاهی موثر برای رفع اختلالات روانی و استرس‌های روزمره محسوب می‌شود که از مشکلات کم‌خوابی و خواب‌زدگی جلوگیری می‌کند.
طب سنتی,کم‌خوابی,دارچین,طبع گرم,خواب زدگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : حاجی‌حیدری متخصص طب سنتی اظهار کرد: گیاهان دارویی کمترین عوارض را در بدن انسان به خاطر طبیعی بودن ایجاد می کنند و این داروها به خوبی می‌توانند از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری کند.

وی بیان کرد: افرادی که دارای طبع گرم بوده یا مبتلا به سوءمزاج صفراوی هستند کمتر باید هیجانی شده و برای سلامت مغز، قلب و حفظ آرامش روح و روان خود از خوردن بیش از حد گیاهانی مانند سیر، پیاز خام، تره و شاهی پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: گیاه بلند از املاح معدنی زیادی برخوردار است که برای قلب، مغز و معده بسیار سودمند بوده و این گیاه نشاط‌آور، استرس و اضطراب را از بین برده  و اختلالات روحی و روانی را کاهش می دهد. 

 وی تاکید کرد: گیاه دارویی بیدمشک، آرامش‌بخش و ضداضطراب بوده و مصرف آن به عنوان شربت می‌تواند یک نشاط و حس خوشایندی در افراد ایجاد کند که بوی مطبوع آن آرامش روح و روان را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

 حاجی حیدری ادامه داد: دارچین دارای طبعی گرم و خشک است که برای درمان نفخ و انسدادهای کبدی و بیماریهای روانی بسیار کاربرد دارد و نوشیدنی مناسبی برای افراد سردمزاج بوده و یک داروی گیاهی موثر برای رفع اختلالات روانی و استرس‌های روزمره محسوب می‌شود که از مشکلات کم‌خوابی و خواب‌زدگی جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: اسطوخودوس دارای طبعی گرم و خشک است که خاصیت بی‌نظیری در تقویت مغز و پاکسازی و همچنین رفع مشکلات روانی و استرس‌های مختلف دارد و مصرف آن  آرامش و نشاط را به ارمغان می‌آورد و از بیخوابی‌ها جلوگیری می کند. 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار