18. تير 1396 - 16:42   |   کد مطلب: 17563
دم‌کرده گیاه جعفری برای رفع اخلاط سینه و مجاری ریوی و آبریزش بینی و تنگی نفس به خصوص در فصول سرد توصیه می‌شود؛ امروزه گاهی به علت مصرف بی‌مورد آنتی بیوتیک، اخلاط در مجاری هوایی باقیمانده و موجب تنگی نفس حتی بعد از بهبود بیماری در فرد می‌شود که در این موارد بخور گیاهانی نظیر جعفری, آویشن و بابونه بسیار مفید است زیرا باعث نرم شدن اخلاط و باز شدن صدای فرد می‌شود.
طب سنتی,سبزی جعفری,شادابی پوست,رفلکس معده,خوشبوکننده دهان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : سید جواد علوی با بیان اینکه از دیدگاه طب سنتی، سیر و پیاز موادی دارند که لابلای مخاط دندان‌ها جای می‌گیرد و جعفری به خاطر خاصیت خوشبوکنندگی که دارد، بوی بد آنها را کاهش می‌دهد, اظهار کرد: کسانی که مبتلا به رفلکس معده (ناشی از سردی معده) هستند، از مصرف جعفری نفع می‌برند زیرا باعث کاهش رطوبت معده می‌شود.

وی افزود: گرم‌مزاجان باید در خوردن جعفری (به صورت روزانه و مداوم) جانب احتیاط را رعایت کنند, جعفری به دلیل خواص فراوانی که دارد مصرف مداوم و مثلا هفتگی آن توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: مقداری جعفری حدوداً 10 دقیقه بجوشانید و صاف کنید و با اندکی آبلیموی تازه مخلوط کرده و صورت خود را با آن بشویند, می‌توان خود جعفری را بخارپز کرده به همراه کمی آب لیموی تازه به حالت خمیری درآورده و به مدت 10 دقیقه روی پوست ماسک کنند.

علوی افزود: این اقدامات خونرسانی به پوست را بهتر می‌کند و باعث شادابی پوست می‌شود البته به دلیل اینکه ممکن است, پوست بعضی افراد حساس باشد, توصیه می‌شود ابتدا بر روی قسمت کوچکی از پوست امتحان شود.

وی خاطرنشان کرد: دم‌کرده گیاه جعفری برای رفع اخلاط سینه و مجاری ریوی و آبریزش بینی و تنگی نفس به خصوص در فصول سرد توصیه می‌شود؛ امروزه گاهی به علت مصرف بی‌مورد آنتی بیوتیک، اخلاط در مجاری هوایی باقیمانده و موجب تنگی نفس حتی بعد از بهبود بیماری در فرد می‌شود که در این موارد بخور گیاهانی نظیر جعفری, آویشن و بابونه بسیار مفید است زیرا باعث نرم شدن اخلاط و باز شدن صدای فرد می‌شود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: برای معده‌های ضعیف، اگر خود گیاه (بافت سفت فیبری) را بخورند، اذیت شده و نفخ و سوء هاضمه پیدا خواهد کرد, می‌توانند آب جعفری را نیز گرفته و قاشق قاشق طی روز مصرف کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار