29. تير 1396 - 8:35   |   کد مطلب: 17726
گفت‌وگو با هلیا امامی، بازیگر مجموعه «از یادها رفته»
مهربانو شخصیتی با تضاد فرهنگی است
هلیا امامی ازجمله بازیگران جوان و نوظهوری است که از این پس احتمالا اسمش را بیشتر از قبل خواهیم شنید و شاهد نقش‌آفرینی‌هایش در تلویزیون و حتی سینما خواهیم بود. امامی که دوره‌های بازیگری را زیر نظر مرحوم حمید سمندریان گذرانده، در چند تئاتر، تله‌فیلم و فیلم سینمایی بازی کرده و این روزها مشغول نقش‌آفرینی در دو مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» و «لژیونر» است که هر دو برای پخش از شبکه پنج سیما تدارک دیده می‌شوند.
گفتگو,هلیا امامی,بازیگر,از یاد رفته ها,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم :

شما در مجموعه از یادها رفته در نقش شخصیت اصلی مجموعه ایفای نقش می‌کنید، درست است؟

بله.

از این شخصیت برایمان بگویید. چه اسمی دارد؟ مشخصات و نقشی که در قصه دارد، چیست؟

من در نقش مهربانو ایفای نقش می‌کنم. مهربانو همان ‌طور که گفتم، شخصیت اصلی مجموعه است و قصه بر مدار او می‌چرخد. ما دوران زندگی این شخصیت را در مقطع دهه 20 می‌بینیم و همراهش می‌شویم. او فرزند یک خانواده متوسط است و همراه با دوستش به خارج از ایران فرستاده می‌شود، اما بعد از این که به کشور باز‌می‌گردد، دچار دوگانگی در شخصیت می‌شود و تطبیق با فرهنگ و شرایط اجتماعی جامعه برایش دشوار است.

بازیگرانی که بیشترین تعامل را با شما در این مجموعه دارند، چه کسانی هستند؟

مهربانو همراه با پدر و نامادری‌اش زندگی می‌کند. نقش پدرم را رسول نجفیان ایفا می‌کند و نامادری‌ام که فریده نام دارد، سیما تیرانداز است. مهدی سلوکی نقش بهروز، برادر فریده را بازی می‌کند و حسین یاری هم در نقش خسرو، دیگر شخصیت اصلی این مجموعه است.

این اولین بار است که بازی در یک نقش تاریخی را تجربه می‌کنید یا پیشتر هم این تجربه را داشته‌اید؟

نه، قبل از بازی در این مجموعه در فیلم سینمایی «آتش و قداره» به کارگردانی محمد عرب بازی کرده‌ام که در آن اثر هم نقش اصلی را به عهده داشتم و با حسین یاری همبازی بودم. این فیلم بر اساس طرحی از داستان «داش آکل» نوشته صادق هدایت است و من نقش مرجان را در آن مقطع تاریخی بازی می‌کنم.

اصلا چطور شد آقای بهرامیان شما را برای بازی در این نقش انتخاب کرد؟

من چند سال پیش برای انجام یک تست بازیگری به دفتر آقای بهرامیان رفته بودم. البته متاسفانه در آن مقطع قسمت نشد با ایشان همکاری داشته باشم، اما وقتی نوبت به ساخت از یادها رفته رسید، دستیارشان با من تماس گرفتند و شنیدن اسم آقای بهرامیان و نیز آقای تحویلیان تهیه‌کننده مجموعه، مرا برای بازی در کار ترغیب کرد.

تجربه کار کردن در تلویزیون را چطور می‌بینید؟ بویژه این‌که این روزها در این رسانه فعال‌تر از قبل هم شده‌اید.

بله جالب اینجاست که من در مجموعه لژیونر هم یکی از نقش‌های اصلی مجموعه را به عهده ‌دارم. لژیونر به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی تولید می‌شود و در آن با محمدرضا شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، زهیر یاری، ساغر عزیزی و دیگران همبازی هستم.

البته این دو کار تلویزیونی گرچه به طور همزمان تهیه می‌شوند، اما فضایی کاملا متفاوت با هم دارند.

درست است. کار کردن در لژیونر راحت‌تر است،‌ در صورتی که تمام بار اصلی قصه در از یادها رفته را من به دوش می‌کشم و این کار را برایم سخت‌تر می‌کند. با این حال امیدوارم مردم مرا در این مجموعه بپذیرند و تماشای این اثر را دوست داشته باشند.

پس از همین حالا نگران دیده شدن کار هستید؟

بله، از همان زمانی که می‌خواستم قرارداد بازی در این مجموعه را امضا کنم، این نگرانی را داشتم. بویژه این‌که همان موقع به من گفتند سریال قرار است 50قسمتی باشد و می‌دانستم حجم زیادی دارد. بعد با خواندن متن فیلمنامه متوجه شدم هیچ قسمتی از کار آسان نیست و برای تک‌تک صحنه‌ها باید انرژی بگذارم وگرنه مخاطبانم را از دست می‌دهم. البته حالا که ضبط کار شروع شده واقعا از این انتخابم خوشحالم و سپاسگزار آقایان بهرامیان و تحویلیان هستم که به من اعتماد کردند و این نقش را به من دادند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار