4. مرداد 1396 - 21:57   |   کد مطلب: 17831
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی همدان با اشاره به استقرار سلول گرمای تابستانه در همدان از روز جمعه به مدت پنج روز، گفت: دما به 36 تا 40 درجه سانتیگراد می‌رسد.
هواشناسی,افزایش دما,همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : نادر پیرتاج با بیان اینکه در حال حاضر جوی پایدار و الگوی تابستانی را در استان شاهد هستیم، اظهار کرد: از روز جمعه به بعد استقرار سلول گرمای تابستانه در استان حاکم خواهد شد.

وی به افزایش دمای استان از روز جمعه اشاره کرد و گفت: از روز جمعه به مدت چهار تا پنج روز افزایش دمای دو تا سه درجه سانتیگرادی را در دمای نیمه مردادماه هوای استان تجربه خواهیم کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان همدان بیان کرد: دمای نقاط مختلف استان 36 تا 40 درجه سانتیگرادی در بازه زمانی جمعه تا چهار و یا پنج روز در همدان پیش‌بینی می‌شود که این دما حداکثر دمای هوا در این بازه زمانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در طول مدت افزایش دمای استان افزایش ابر را در برخی نقاط طی ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت، افزود: همراه با افزایش ابر شاهد وزش باد در برخی نقاط استان نیز هستیم؛ البته در این بازه زمانی گرد و غبار نخواهیم داشت.

پیرتاج با تأکید بر اینکه بر اساس الگوی پیش‌بینی‌های فصلی دمای میانگین بلندمدت مردادماه در همدان افزایش می یابد، تصریح کرد: در پیش‌بینی‌ها دمای مردادماه همدان بین 0.5 تا 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به دمای میانگین بلندمدت افزایش می‌یابد.

وی میانگین دمای مردادماه همدان را 26 درجه سانتیگراد بالای صفر دانست و ادامه داد: دمای هوای مطلق همدان در گذشته 40 درجه سانتیگراد ثبت شده که ممکن است این دما از جمعه به مدت پنج روز تکرار شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در ادامه با اشاره به دمای هوای همدان طی 24 ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: دمای هوای همدان در خنک‌ترین ساعت طی 24 ساعت گذشته 14 درجه سانتیگراد ثبت شد و در گرمترین ساعات به 35 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

وی به گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان در این بازه زمانی اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان اسدآباد با دمای 37 درجه سانتیگراد بالای صفر و شهرستان بهار با 12 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب به عنوان گرمترین و خنک‌ترین شهرهای استان ثبت شدند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار