20. شهريور 1396 - 16:11   |   کد مطلب: 18529
به مناسبت سالروز شهادت دومین شهید محراب
مؤسسه شهید مدنی یک نهاد قدرتمند در مددرسانی به محرومان
مدیر عامل موسسه شهید محراب ایت الله مدنی اظهار داشت: این مؤسسه با 25 سال سابقه فعالیت اجتماعی در امور عام المنفعه و محرومیت زدایی نهادی فعال است.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, حجازی

به گزارش شبنم همدان:

آیت الله مدنی در سال 1296 شمسی دیده به جهان گشود. پدرش آقا میرعلی نام داشت و از سادات مورد احترام آذرشهر بود. نام وی را اسد الله نهادند تا ارادتش به امیرالمومنین را نشان دهند.  شهید مدنی 4 سال در محضر پدر زندگی را تجربه کرد و پس از مرگ وی با مادرش تا 16 سالگی زندگی کرد اما دست روزگار در این سن مادر را نیز به دیار باقی برد. وی پس از مرگ مادر در کلاس های درس پیر فرزانه و رهبر انقلاب شرکت کرد و دیری نپایید که به نجف اشرف رفت و توانس به درجه استادی حوزه علمیه نائل آید. و مفتخر به کسب درجه اجتهاد شد.  

وی مجاهدی نستوه و مبارزی خستگی ناپذیر علیه رژیم شاهنشاهی بودند نقش ایشان در هدایت و جهت دهی به مبارزات مردم همدان به حدی بود که در جریان 22 بهمن لشکر 81 زرهی کرمانشاه برای سرکوب مردم به سمت تهران حرکت می کرد به دستور ایشان مردم همدان برای سد کردن حرکت تانکها با دست خالی و کفن پوش در برابر تانکهای دشمن ایستادند و ایت الله مدنی پیشرو تظاهرات کنندگان به راه افتاد و با دادن تعدادی شهید و مجروح  توانستند مقابل تانکهای رژیم شاهنشاهی بایستند .

ایت الله مدنی قبل و بعد از انقلاب منشا خیرات و برکات کثیری در استان همدان بود ,آثاری از قبیل مدرسه ,درمانگاه ,مسجد و صندوق قرض الحسنه از خود به یادگار گذاشتند .

ایت الله مدنی در بیستم شهریور ماه سال 1360 پس از پایان مراسم نماز جمعه توسط منافقان کوردل به مقام رفیع شهادت نائل شدند .

به مناسبت سالگرد شهادت شهید گرانقدر آیت الله مدنی گفتگویی با سید محمد کاظم حجازی  مدیر عامل موسسه شهید محراب ایت الله مدنی انجام دادیم .

حجازی اظهار داشت:موسسه فرهنگی آموزشی شهید محراب ایت الله مدنی با قریب 25 سال قدمت همچنان در زمینه های عام المنفعه فعال است.  هدف مؤسسه شهید مدنی ارائه خدمات آموزشی  جهت بالا بردن سطح آگاهی و دانش مناطق محروم و توسعه مهارت های حرفه ای و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است .

حجازی افزود: کمک و مدد رسانی به همنوعان از رسالت هایی است که خداوند در قرآن کریم به آن سفارش های فراوانی نموده است از این رو رسیدگی به فقرا و افراد بی بضاعت یکی از امتیازات و خط مشی های  انقلاب اسلامی ایران است.

وی در خصوص موسسه شهید مدنی گفت: این نهاد عام المنفعه بر پایه اخلاص و نیک اندیشی بنا شده است و گسترش روز افزون کیفیت زندگی و رفع فقر و پریشانی از اقشار آسیب پذیر جامعه را در کنار سایر نهادهای اجتماعی  سرلوحه کار خود قرار داده است.

مدیر عامل موسسه شهید محراب ایت الله مدنی گفت : توانمند سازی تحصیلی و توانمند سازی افراد از اولویت های کاری موسسه شهید مدنی است. این موسسه با هدف توانمند سازی دانش آموزان مستعد تحصیل را  از طریق معلمان در آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی و  خیریه همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و دارالایتام مهدیه همدان در مناطق محروم شناسایی و به موسسه معرفی می شوند .

وی اضافه کرد : یکی از خدمات این موسسه تأمین مایحتاج زمستانی دانش آموزان است. در این راستا هر ساله  4000جفت کفش زمستانی برای دانش آموزان مناطق محروم تهیه می شود . این کفش ها با همت  پایگاهها و هیئات مذهبی تهیه می شود .

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, مدنی
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, شهید مدنی

دیدگاه شما

آخرین اخبار