21. شهريور 1396 - 15:24   |   کد مطلب: 18542
صد و هفدهمین سالگرد ورود سینما به ایران:
سینما باید مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد
عضو شورای شهر همدان اظهار داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از مهمترین دغدغه های جامعه در مقابل تهاجم فرهنگی است باید در ارائه برنامه های فرهنگی و ارزشی جامعه یک بازنگری دقیق صورت گیرد که آیا این برنامه ها مطابق با سبک زندگی اسلامی ارائه می شود .

هفده سال پیش روز 21 شهریور ماه ، جشن  صدمین سالگرد ورود سینما به ایران موجب شد این روز به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شود.

سینمای ایران با قدمتی بیش از 100 سال روزهای سخت و آسانی را پشت سر نهاده تا به جایگاه امروز خویش رسیده است. امروزه سینمای ارزشی و ادبیات مقاومت شاخه مستقلی را به خود اختصاص داده است و سینمای اجتماعی و خانوادگی مسئولیت خطیری را بر دوش می کشد.  از سوی دیگر سینما به عنوان رسانه ای بصری تأثیر بسیار زیادی در فرهنگ جامعه دارد و بازیگران سینما به عنوان یکی از محبوب ترین اقشار جامعه هستند که در نسل جوان تأثیرات انکار ناپذیری دارند.

آنچه امروزه از دیدگاه برخی سینماگران  پنهان مانده است تأثیرپذیری مستقیم جامعه از فضای فیلم های سینمایی و تلوزیونی است. به همین دلیل اگر فیلمی حول محور بدی ها و زشتی و خیانت ها بگردد و این مسائل را در جامعه اموری عادی نشان دهد دیری نخواهد گذشت که به واقع این مسائل به اموری عادی در جامعه بدل خواهد شد.

نرگس نوالله زاده عضو شورای اسلامی شهر همدان در خصوص اهمیت سینما و رسانه  اظهار داشت :رسانه های یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در فرهنگ جامعه اسلامی هستند.  اگر فیلم های سالهای قبل را با فیلم هایی که امروز به نمایش عمومی گذاشته می شوند مقایسه کنیم متوجه می شویم  تا چه اندازه این فیلم ها از فرهنگ اصلی جامعه فاصله گرفته اند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اذعان داشت :ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از مهمترین دغدغه های جامعه در مقابل تهاجم فرهنگی است باید در ارائه برنامه های فرهنگی و ارزشی  جامعه یک  بازنگری دقیق  صورت گیرد که آیا این برنامه ها  مطابق با سبک زندگی اسلامی ارائه می شود .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار