20. شهريور 1396 - 10:44   |   کد مطلب: 18660
یک فعال سینمایی بیان داشت:یکی دیگر از مشکلات اصلی سینمای ایران کمبود فیلم نامه خوب است. فیلم نامه خوب و حرفه ای باعث بالا بردن سطح سلیقه و نگاه مردم می شود. متاسفانه گاهی اوقات کیفیت یک فیلم قربانی کمبود زمان و کمیت می شود .

به گزارش شبنم همدان:

تاریخ ورود سینما به ایران

نخستین دوربین فیلم برداری در زمان مظفر الدین شاه قاجار به کشور ایران وارد شد. و نخستین فیلم صدا دار فارسی دختر لر بود که در سال 1312 هجری شمسی توسط اردشیر ایرانی ساخته شد نخستین سالن سینمای ایران به نام سینما سولی توسط کاتولیک ها در تبریز تاسیس شد .

 

نگاه حرفه ای به هنر هفتم
سالیان زیادی از ورود ابزار الات سینما و تاسیس ان در ایران می گذرد در این سالهای سینمای ایران با فراز و فرود فراوانی مواجه شده است امروز به بهانه روز سینما گفتگویی با یکی از فعالان جوان سینمای ایران انجام دادیم .
فعال جوان سینما اظهار داشت :مهمترین دغدغه امروز سینما این است که همه ما از صنعت سینما سخن به میان می اوریم اما هیچ یک به این مساله  مهم نمی پردازیم که در کنار سخن از صنعت هنر هفتم نگاه حرفه ای به این مقوله را فراموش نکنیم.

نگاه سلیقه ای مسئولین و مشکلات سینماگران
وی افزود: همه عوامل موفق یک فیلم قطعا در موفقیت فیلم  نقش بسزایی ایفا می کنند . 
این سینماگر جوان درخصوص مشکلات همکاران خود اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات نگاه سلیقه ای مسئولین دست اندر کار باعث توقیف یک فیلم می شود. شاید این فیلم در سالهای اتی به اکران عمومی در آید قطعا ان زمان دیگر نتیجه مورد انتظار را در پی نخواهد داشت.

 

بازیهای سیاسی آفت سینما
وی افزود:  گاهی اوقات فیلم های سینمایی وارد عرصه سیاسی بازی هایی می شود که از  نگاه واقعی هنر به جامعه دور می افتند  .
وی تاکید کرد : از نظر من این روزها استقبال مخاطبین از فیلم های سینمایی تا حدودی بهتر شده است , اکران های عمومی اکثرا موفق بوده اند  این مساله نباید باعث شود گمان کنیم توانسته ایم دغدغه ها و انتظارات مخاطبین از سینما را  براورده کنیم. 

 

سینما از نگاه مردم نشأت میگیرد
وی تصریح کرد: سینما از نگاه مردم یک جامعه نشات می گیرد ,فیلم نامه خوب به زعم بنده فیلم نامه ای است که بتواند امید ها, شادی ها  ,انتظارات ,دغدغه های مردم یک جامعه را به خوبی نشان دهد. در واقع اگر بخواهم  ساده تر بیان کنم فیلم نامه خوب باید از متن اصلی زندگی مردم برگرفته شود .

 

کمبود فیلمنامه خوب 

فعال جوان سینما اذعان داشت :یکی دیگر از مشکلات اصلی سینمای ایران کمبود فیلم نامه خوب است فیلم نامه خوب و حرفه ای باعث بالا بردن سطح سلیقه و نگاه مردم می شود مردم در برابر وجهی که به گیشه می پردازند انتظار دارند فیلمی را تماشا کنند که برای هر اتفاقی که درهر  پلان رخ می دهد  کاملا برنامه ریزی شده باشد متاسفانه گاهی اوقات کیفیت یک فیلم قربانی کمبود زمان و کمیت می شود   .

انتهای پیام 

دیدگاه شما

آخرین اخبار