15. مهر 1396 - 16:01   |   کد مطلب: 18901
دهیار روستای خبرارخی اظهار داشت: روستای خبر ارخی از جمله روستاهایی است که بالاترین میزان قبولی در کنکور را دارد اما حمایت های لازم از استعداد های درخشان در روستا نمی شود .

به گزارش شبنم همدان:

یکی از اهداف کلان توسعه  در اغلب کشورها از جمله کشور ما کاهش بیکاری و بهبود شرایط زندگی افراد  جامعه است توسعه و عمران روستایی اهمیت فراوانی در توسعه ملی کشور ایجاد می کند .منظور از توسعه روستا بازسازی روستا و ایجاد حیات و شادابی در روستا می باشد .

15 مهر ماه به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است به همین منظور گفتگویی با علی حسن سپهری دهیار روستای خبرارخی انجام دادیم .

سپهری اظهار داشت :روستای خبرارخی از توابع بخش گل تپه شهرستان کبود راهنگ  و در نزدیکی غار توریستی علیصدر واقع شده است  .

 

کلاسهای اموزشی جهت استفاده بهینه از زمین های کشاورزی

وی تصریح داشت :جهاد کشاورزی هر ساله برای ارتقا سطح دانش روستاییان کلاس های آموزشی در خصوص مبارزه با آفات ,کشت بهینه و ....... برگزار می کند. امسال برای استفاده بهینه از زمین های کشاورزی روستاییان با کشت کلزا و دانه های روغنی آشنا شدند .

وی ادامه داد: همچنین لازم به ذکر می دانم که بگویم کشاورزی در روستای خبر ارخی به صورت مکانیزه انجام می شود و همچنین  جهاد کشاورزی بذر اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار می دهد .

 

خدمات دهیاری به روستائیان

دهیار روستای خبرارخی در خصوص کارهای انجام شده توسط دهیاری و شورای روستا به شرح ذیل اعلام داشت :

-ساخت پایگاه بسیج در روستا با همکاری سپاه پاسداران و بسیجیان روستا

-کمک به گازرسانی و ساخت سردیس بهداشتی برای مدارس روستا

-ساخت پارکینگ برای تراکتور دهیاری

-جدول گذاری در محلات بالا محله و پایین محله

-زیبا سازی ورودی روستا با ایجاد روشنایی و نصب تابلو شهدا

-پیگیری مشکلات قنات روستا و مسدود نمودن چاه های غیر مجاز روستاهای همجوار

-برگزاری فعاایت  های ورزشی در روستا

-لایروبی جوی اب  کشاورزی

-بر گزاری کلاس های اموزشی برای کشاورزان و دامداران

-اسفالت ریزی ورودی روستا قریب به 1/5کیلومتر

-برگزاری همایش پاک سازی محیط زیست

 

از استعدادهای درخشان روستا حمایت نمی شود

سپهری در خصوص مشکلات روستا گفت : روستای خبر ارخی از جمله روستاهایی است که بالاترین میزان قبولی در کنکور را دارد اما حمایت های لازم از استعداد های درخشان در روستا نمی شود .

یکی دیگر از مشکلات روستا کمبود منابع آب است که این مشکل در اکثر روستاهای این منطقه وجود دارد. متأسفانه عدم حمایت ارگانهای مربوطه از استعدادهای درخشان موجب  افزایش  بیکاری جوانان در روستا است .

 

 با توجه به فاصله بسیار کمی که روستای خبر ارخی  با غار توریستی علیصدر دارد ایا در  روستای شما از این   پتانسیل به خوبی استفاده شده است ؟

سپهری پاسخ داد:متاسفانه از این پتانسیل  استفاده چندانی نشده است در حالی که با استفاده از پتانسیل گردشگری می توان نهایت استفاده را به کار برد و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار