24. مهر 1396 - 16:02   |   کد مطلب: 19033
با توجه به فرارسیدن فصل سرما شمار سرماخوردگی‌ها در افراد روبه افزایش است و در آن زمینه درمان خانگی سرماخوردگی از تحمیل بسیاری از هزینه‌ها به خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.
طب سنتی,درمان سرماخوردگی,درمان خانگی,همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا از همدان : علی محمدی افزود: برای درمان خانگی سرماخوردگی یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل را با حرارت ملایم دم کرده و با عسل میل کرده و یا گیاه گزنه را به صورت دم کرده با مقداری عسل میل کنید.

وی اظهار کرد: شلغم را به صورت آب پز با دُم و برگ‌های بالای آن به صورت پخته میل کرده و از آب آن به صورت غرغره با کمی نمک استفاده کنید.

محمدی خاطرنشان کرد: برای سرماخوردگی میوه نارنگی مسکن خوبی برای اعصاب و بهترین داروی طبیعی برای درمان سرفه است، ورقه‌های نازک پیاز را با دقت، در دستمال کاغذی و یا گاز نخی بگذارید و جلو بینی نگهدارید و نفس عمیق بکشید، با این روش سرماخوردگی و زکام به زودی رفع می‌شود.

این کارشناس طب‌سنتی یادآور شد: آویشن گیاهی است از خانواده نعناعیان که روغن و عرق آن در داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص گیاهی آن در درمان مورد تأکید قرار گرفته است.

محمدی افزود: مصرف آویشن در درمان سرماخوردگی، سرفه و برونشیت تأیید شده، تیمول و کازواکرول موجود در اسانس این گیاه فعالیت ضدباکتری خود را اعمال می‌کند و تأثیر زیادی در برابر باکتری‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی داشته و به عنوان خلط‌آور و ضداسپاسم همواره مورد توجه بوده است.

وی نسبت به مقاومت دارویی به آنتی‌بیوتیک‌ها هشدار داد و گفت: استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها موجب ایجاد پدیده مقاومت آنتی‌بیوتیک می‌شود، هربار که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌شود می‌تواند به ایجاد مقاومت باکتری‌ها بینجامد هرگز آنتی‌بیوتیک‌ها را بدون مشورت با پزشک به کودکان خود ندهید.

محمدی با بیان اینکه سرماخوردگی و آنفلوانزا با آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شود و هر آنتی‌بیوتیکی ویژه قسمت خاصی از بدن است، یادآور شد: عفونت ریه با عفونت مثانه و عفونت گلو کاملا فرق کرده و هر کدام داروی خاصی دارد که پزشک نوع، میزان و تعداد مصرف آن را برحسب وزن بدن کودکان معین می‌کند.

این کارشناس طب‌سنتی تصریح کرد: خوردن کم یا زیاد آنها برای بدن مضر بوده و میکروب‌ها و باکتری‌ها نسبت به آنها مقاوم می‌شوند بنابراین به بیماران توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنند تا در موقع نیاز دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار