8. آبان 1396 - 8:53   |   کد مطلب: 19229
معاون پرورشی مدارس استان اظهار داشت: سالهاست برنامه های تکراری برای روز بسیج دانش آموزی انجام می شود و این برنامه ها نیازمند غنی سازی هستند.

به گزارش شبنم همدان:

به مناسبت فرا رسیدن  روز بسیج  دانش آموزی و شها دت حسین فهمیده  گفتگویی با مجید سرکانی دکترای جامعه شناسی ادیان و عرفان اسلامی ,عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث ,معاون پرورشی مدارس استان انجام دادیم .

 

برنامه های آموزش و پرورش در مورد روز بسیج دانش آموزی باید غنی سازی شود

سرکانی ضمن انتقاد از برنامه های روز دانش آموز اظهار داشت :  طی سالیان  گذشته در  روز دانش آموز و بسیج دانش آموزی برنامه های متعددی از سوی آموزش و پرورش اجرا می شده است که این برنامه ها ارزش ,اعتبار ,مفهوم و  جایگاه واقعی  شهید را برای نوجوانان بیان نمی کند به عنوان مثال در روز 8 ابان یکسری برنامه برای روز بسیج دانش آموزی تدوین می شود, بدون آنکه انتقال دهنده معنا و مفهوم خاصی باشند .از جمله برنامه های روز دانش آموز به صدا درآوردن زنگ شهادت در مدارس است .متاسفانه در جامعه امروز  تعداد این زنگ ها  بسیار زیاد و سوری شده است .از سوی دیگر اشنایی دانش آموزان با شهید فهمیده به  تابلو اعلانات مدارس و بیانات سخنرانان جلسات خلاصه می شود بدون انکه در خصوص معنا و مفهوم استکبار ستیزی  جمله ای به میان آورده شود .

 

معاون پرورشی مدارس استان: استکبار ستیزی باید با آموزش برای کودکان نهادینه شود

 

معاون پرورشی مدارس استان تصریح داشت :از نظر بنده در طی این  سالیان باید آگاهی و اطلاعات دقیقی از زندگی و منش شهید فهمیده به دانش آموزان داده می شد .همچنین بحث استکبار ستیزی باید با  آموزش های تربیتی و فرهنگی برای دانش آموزان درونی گردد .مربیان و مدیران مدارس باید عملکرد شهدا را به صورت عملی برای دانش اموزان اجرا نمایند.  روز دانش اموز نباید تنها در یک راهپیمایی و پلاکارد صِرف ارائه گزارش خلاصه شود .

 

پرورش بر آموزش مقدم است

معاون پرورشی مدارس استان همدان اشاره داشت: با توجه به تبلیغات صدا وسیما و فرهنگ غالب خانواده های ایرانی اکثرا همه به دنبال پیشرفت علمی دانش اموزان هستند ,در مدارس اصلا  به مسائل فرهنگی و تربیتی اهمیتی داده نمی شود اگر مربی نیز قصد انجام  فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته باشد  هیچ گونه حمایت مادی و معنوی از او صورت نخواهد گرفت .

 

سرکانی اذعان داشت :با انجام یکسری مسابقات قرآنی ,تئاتر ,نقاشی و....مفاهیم عمیق فرهنگی برای دانش اموزان درونی نخواهد شد .

 

در ارتباط با بسیج دانش اموزی گفتگویی با مرضیه احمدی فرمانده پایگاه انسیه انجام دادیم .

 

فرمانده پایگاه بسیج انسیه: هنوز شهید فهمیده درست شناخته نشده است

احمدی اظهار داشت :خداوند پس از مبعوث کردن پیامبر اکرم  (ص) و فرستادن دستور العمل های اخلاقی به منظور اصلاح امت و تکمیل مکارم و زیبائیهایی اخلاقی و برای نشان دادن جلوه ای از این اخلاق سفارش شده و ترغیب مردم برای حرکت به سمت اجرایی کردن دستور العمل های دین اسوه و نمونه ظهور خارجی تعالیم دینی را در وجود مقدس پیامبر اکرم (ص)به نمایش گذاشت تا همگان با دیدن محاسن اخلاقی ایشان به تعالیم دین اسلام گرایش یابند.اگر پیامبر عظیم الشان (ص)به برخی از تعالیم تبلیغی دین  عمل نمی کرد انسان ها دیگر  انگیزه ای برای حرکت و عمل به تعالیم اسلام نداشتند .حقیقت تربیت الگو پذیری است .حضرت علی (ع) می فرمایند. ":هر کس خود را پیشوای مردم قرار دهد باید  پیش از اموزش دادن به مردم تعلیم به خود را آغاز کند و باید پیش از تربیت زبانی با رفتارش تربیت کند ."امروزه در پایگاه های بسیج جلسات سخنرانی  بسیاری تشکیل می شود اما ایا واقعا تا به حال به خروجی این جلسات اندیشده شده است  .تعدادی از دانش اموزان بخشی از اوقات خود را در پایگاه ههای بسیج سپری می کنند بدون انکه مفهوم عمیق تربیتی و فرهنگی  را فراگرفته باشند از نظر بنده بهتر است پیش از برگزاری هر جلسه  به اهداف ان اندیشیده شود .هنگامی که از شهید محسن حججی سخن به میان می اوریم باید رفتارها وآموزان بازگو شود  .سالیان درازی ازشهادت حسین فهمیده و دفاع مقدس می گذرد اما متاسفانه مسیر  این شهید بزرگوار برای تک تک دانش آموزان بازگو شود  .سالیان درازی ازشهادت حسین فهمیده و دفاع مقدس می گذرد اما متاسفانه هنوز افراد جامعه  شناخت دقیقی از شهید حسین فهمیده و اهداف ایشان به دست نیاورده اند  .

 

فرمانده پایگاه بسیج انسیه اشاره داشت :باید بر راهکارهای پایگاه های مقاومت بسیج نظارت دقیق انجام شود ,میزان موفقیت ها و عدم موفقیت ها در جذب افراد مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد .اولین وظیفه هر مسلمان درباره تکلیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر شناخت معروف و منکر است .

 

در خصوص  روز دانش آموز گفتگویی با طاهره فامیل خلیلی معاون انجمن های دانش اموزی انجام دادیم .

معاون انجمن های دانش آموزی اظهار داشت :سیزده آبان سالروز تشکیل رسمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است به تعبیری دیگر 13 آبان جشن تولد انجمن های دانش آموزان است .

 

برنامه های استکبار ستیزی در همدان از 30 مهر آغاز شده است

معاون انجمن های دانش آموزان از برنامه این روز خبر داد :در همدان ویژه برنامه استکبار ستیزی از 30 مهر 13 آبان برگزار می شود .قرائت متن روایتگری سی مهر در مدارس ,قرائت بیانیه دانش آموزی ,برگزاری نمایشگاه استکبار ستیزی در مدارس ,برپایی جشنواره دانش آموزی در ارتباط با 13 آبان و مفهوم استکبار ستیزی ارسال کاریکاتور  , نقاشی ,مقاله ,عکاسی و.....

 

فامیل خلیلی اشاره داشت :امسال یک برنامه ویژه ملی و استانی در دستور کار اتحادیه انجمن های دانش آموزی قرار گرفته است که عبارتند از برگزاری سلسله همایش های جهان بدون ترور با حضور اساتید برجسته ملی که به ابعاد جدید و مختلف تروریسم از جمله تروریسم نباتی و زیست محیطی و کشاورزی و اقتصادی و ......موارد می پردازد .

 

وی ادامه داد :این همایش به زودی در همدان برگزار خواهد شد و در طی آن  دانش آموزان با ابعاد جدید تروریسم آشنا می شوند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار