9. دى 1396 - 20:42   |   کد مطلب: 20154
رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای روحانی:
وظیفه امروز روحانیت «انقلابی بودن، شناخت دشمن و مقابله با آن» است
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: وظیفه امروز روحانیت، انقلابی بودن، شناخت دشمن و آمادگی برای مقابله با ترفندهای آن است.
آیت الله خامنه ای,روحانیت,شهدا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای : بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم که در تاریخ ۲۲ آبان ۹۶ برگزار شده بود، امشب در محل این همایش در قم منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار حضور جدی و گسترده روحانیت در میدان جهاد و مبارزه و شهادت در راه خدا را مسئله‌ای بسیار مهم دانستند و با اشاره به آفات دور ماندن مجموعه‌های روحانی از میدان مبارزه در برهه‌هایی از تاریخ کشور، گفتند: در مقاطعی از تاریخ، روحانیت به‌دلیل دور ماندن از عرصه مبارزه علیه مستبدین و مستعمرین ضربه خورد اما هر گاه روحانیت در مقابل دشمنان اسلام و ایران سینه سپر کرد و وارد میدان مبارزه و ایستادگی شد، سربلند شد که نمونه کامل آن در جریان انقلاب اسلامی و حرکت عظیم امام بزرگوار بود.

ایشان با تأکید بر اینکه اگر روحانیت وارد مبارزه با رژیم طاغوت نمی‌شد هرگز انقلاب اسلامی به‌وقوع نمی‌پیوست، افزودند: هیچ‌یک از احزاب و گروههای سیاسی و روشنفکری قادر به براندازی حکومت مستبد سلطنتی نبودند و حضور گسترده مردم در صحنه و آن حجم از فداکاری و جان‌فشانی مخلصانه در راه خدا، ناشی از حضور روحانیت و جنبه‌ی دینی مبارزه بود.

رهبر انقلاب اسلامی وظیفه امروز روحانیت را انقلابی بودن، شناخت دشمن و آمادگی برای مقابله با ترفندهای آن خواندند و افزودند: شهادت بزرگ‌ترین رتبه نزد خداوند متعال است که نصیب هر کسی نمی‌شود و ما باید با نگاه حسرت‌آمیز، جایگاه و مقام والای شهیدان را آرزو کنیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار