18. بهمن 1396 - 15:14   |   کد مطلب: 20720
به همت کتابخانه سی مهر در اداره ارشاد برگزار شد
جلسه نقد و بررسی کتاب «ارتش کلاه پوستی ها»
جلسه نقد کتاب «ارتش کلاه پوستی ها» به همت رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان همدان و کتابخانه سی مهر در اداره کل کتابخانه های استان همدان برگزار شد.

به گزارش شبنم ها، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر  جلسه نقد و بررسی کتاب ارتش کلاه پوستی ها با حضور سید میثم موسویان  و تیمور آقا محمدی و بهنام میرزایی نویسنده و منتقد کتاب و جمعی از اعضای کتابخانه ها برگزار شد .

سید میثم موسویان نویسنده کتاب ارتش کلاه پوستی ها اظهار داشت :حوزه هنری پیشنهاد دادند که کتابی در ارتباط با ایت الله اسد الله مدنی بنویسم.به علت اشتغال فراوان این مساله فراموش شد و دوسال بعد موسسه ایت الله مدنی پیشنهاد دادند که کتابی در این زمینه نوشته شود .کتاب مبتنی بر گزارشات ساواک نوشته شده است .نام کتاب به علت مبارزه ایت الله مدنی با نوع پوشش پهلوی کلاه پوستی ها نام گرفته است .

بهنام میرزایی  به ساختار کتاب اشاره داشت و بیان کرد  :برای  صفحه بندی  کتاب از کاغذ کاهی استفاده شده است که فرد را به دوران گذشته می برد کتاب داستان جذابی دارد اما لازم به ذکر می دانم که بگویم کتاب اشکال ویرایشی نیز دارد  .

تیمور اقا محمدی ابراز داشت :متاسفانه به ساختار کتاب کمتر پرداخته می شود و اکثرا به محتوای کتاب توجه دارند طرح جلد کتاب پرچم دست ساز بر روی جلد کتاب  همخوان با موضوع کتاب است ارتش کلاه پوستی ارتشی است که زیر پوستی شکل گرفته است عجولانه چاپ شدن کتاب کاملا مشهود است و این عجله موجب  غلط های املایی و ویرایشی شده است .

محسن نجفی اشاره داشت این جلسه نقد به همت رئیس شهرستان کتابخانه اقای محبیان و کتابخانه سی مهر برگزار شده است .

تیمور اقا محمدی تصریح داشت :تولد هر کتابی نیاز به رونمایی دارد .زمانی که تصمیم می گیریم یک کتاب را بنویسیم باید بدانیم هدف از نوشتن تولید شعر یا داستان کوتاه یا مستند تاریخی است . از کتاب کلاه پوستی ها انتظار می رود که یک رمان باشد و در رمان هایی که بر پایه زندگی اشخاص برجسته نوشته می شود انتظار می رود که بتوانیم به درک شخصیت این اشخاص بپردازیم اما انچه که در این کتاب باید رخ دهد این است ما به یک مدیوم خاص از اشخاص دست پیدا کنیم این اثر رئالیسم مدرن محسوب می شود و هر فصل از کتاب مکان و فضای مجزا دارد و حضور ایت الله  مدنی و راوی هر سه فصل کتاب را به یکدیگر مرتبط می کند .نکته مهم داستان فضا سازی ها است که نویسنده انجام داده است .

اقا محمدی منتقد کتاب ادامه داد :  شخصیت ایت الله مدنی در این کتاب شخصیتی دست نیافتنی است .باجی شخصیت کم حرف و منفعل و تاثیر گذاری است .شخصیت پدر فردی مستبد است .

اقا محمدی تصریح داشت :من این قصه را قصه شیدایی می دانم چون راوی در جستجوی حقیقت و الگوی خود در زندگی است .

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار