18. فروردين 1397 - 15:28   |   کد مطلب: 21431
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از اقدامات تولیت آستان قدس رضوی ایجاد دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها و شهرستان ها می باشد ,این دفاتر نمایندگی، موقوفات استان را به سمت خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار و مستضعف جهت دهی می نمایند.

به گزارش شبنم همدان 

حجت الاسلام و المسلمین  ناصر صفری افلاکی استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار شبنم همدان  در ارتباط با  اقدامات تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: آستان قدس رضوی با توجه به سرمایه عظیم معنوی و همچنین  ظرفیت اقتصادی که از محل موقوفات  و درآمدها دارد می تواند در کشور در عرصه های مهم  فرهنگی و اقتصادی نقش کلیدی ایفا نماید.

 

محرومیت زدایی عملی در شهر ها و روستاها

حجت الااسلام و المسلمین ناصری افلاکی اذعان داشت :یکی از اهم اقدامات تولیت استان قدس برای اولین بار  محرومیت زدایی عملی  در شهرها و روستا های کمتر برخوردار و مستضعف  بود و بخشی از موقوفات آستان قدس رضوی به این موضوع اختصاص یافت. این عملکرد که پس از تولیت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی صورت گرفت  با توجه اینکه در حکم انتصابی ایشان توسط مقام معظم رهبری (ظله تعالی ) به محرومیت زدایی اشاره شده بود بسیار هوشمندانه صورت گرفت .

 

محرومیت زدایی توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان های کشور

وی افزود: یکی از دیگر اقدامات تولیت آستان قدس رضوی  ایجاد دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها و شهرستان ها می باشد ,این دفاتر نمایندگی،  موقوفات استان را به سَمت خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار و مستضعف جهت دهی می نمایندِ.  البته لازم به ذکر می دانم که اشاره نمایم یکی اقدامات تولیت آستان قدس در استان ها اعزام افرادی است  که در طی سالهای  متمادی به علت نداشتن استطاعت مالی و جسمی تاکنون  نتوانسته اند به حرم رضوی مشرف شوند , فراخوان دوم حرم رضوی برای افرادی می باشد که سالهای  طولانی  از سفر اولیه انها به مشهد مقدس می گذرد .یکی دیگر از اقدامات دفاتر نمایندگی آستان قدس که  در استان ها و شهرستان ها  فراهم  می شود ارائه  خدمات مشاوره ای ,اعزام مبلغ به مناطق محروم ,حمایت از گروه های جهادی طرح هجرت و استقرار در مناطق محروم می باشد .

 

پس از اختصاص زمین از سوی آستان قدس رضوی مسئولین استان همدان هیچ اقدامی برای ساخت زائر سرا در مشهد نکرده اند

استاد حوزه علمیه تصریح داشت :یکی دیگر از اقدامات عمومی تولیت آستان قدس رضوی اختصاص شهرک برای ساخت زائر سرا توسط استان ها می باشد. مسئولین استان اصفهان از زمینی که در این شهرک به این استان اختصاص داده شده است بهره برداری نموده و در حال ساخت زائر سرایی با گنجایش دو هزار زائر باشد هستند و حتی در نظر دارند برای هر یک از شهرستان های استان اصفهان  نیز به صورت جداگانه زائر سرایی احداث نمایند .در این بین متاسفانه هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولین  استان همدان برای بهره برداری از این زمین صورت نگرفته است .

 

اجرای طرح خادم یاران رضوی در استان ها و شهرستان های کشور

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی رئیس اوقاف شهرستان همدان اظهار داشت: دفاتر نمایندگی استان قدس که در استان ها و شهرستان ها ایجاد شده است به نوعی فضای معنوی مرتبط با آستان قدس را در سراسر کشور ایجاد کرده است. از سوی دیگر طرح خادم یاران رضوی در سطح  استان ها و شهرستان ها راه اندازی شده طرح بسیار ویژه و برجسته ای است که در طی اجرای این طرح  افراد این توفیق را پیدا می کنند  در طول مدتی که به  زیارت امام رضا (ع) مشرف می شوند به زائرین خدمات رسانی نمایند .یکی از اهم اقدامات تولیت آستان قدس رضوی  برپایی موکب های بسیار عظیم, خدمات رسانی به زائرین در کربلای معلی و در طول مسیر پیاده روی می باشد  .

 

 

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار