22. مرداد 1397 - 8:31   |   کد مطلب: 21645
گاز کلر در یکی از استخرهای شهرستان نهاوند باعث مسمومیت ۵۳ خانم ۱۰تا۵۰ ساله شد که کار همه این افراد به بیمارستان کشیده شد.
استخر

به گزارش شبنم ها، به نقل از ایسنا

روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند اعلام کرد  بعدازظهر  ۲۱ مردادماه، ۵۳ نفر به علت نشت کپسول گاز کلر در نهاوند مسموم و راهی بیمارستان شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این باره گفت: ساعت ۱۶:۱۲ امروز شنبه از یکی از استخرهای نهاوند با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و گزارشی مبنی بر مسمومیت تعدادی خانم در این استخر اعلام شد.
دارابی افزود: پس از اعلام این مورد بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد که نخستین آمبولانس در کمتر از پنج دقیقه به محل رسید و سپس با اعلام نیاز به آمبولانس‌های بیشتر سه دستگاه آمبولانس دیگر نیز اعزام شد.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نهاوند اضافه کرد: در این حادثه ۵۳ خانم بین ۱۰تا ۵۰ساله دچار گازگرفتگی محدود با نشتی کپسول گاز کلر شدند که همگی به بیمارستان منتقل شدند البته روند رسیدگی به همه مسمومیت ها قبل از رسیدن به بیمارستان توسط فوریتهای پزشکی در محل انجام شد.
دارابی اظهار کرد: بعداز انتقال مصدومان سریعا با تیم مهندسان بهداشت محیط تماس گرفته شد و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدندکه گزارش واصله از طریق تیم بهداشتی مرکزبهداشت مبنی بر نشتی کپسول گازکلر بلا استفاده بود که سالهاست از آن استفاده نشده و به علت پوشیدگی کپسول دچار نشتی شده و در فضای استخر پخش شده بود متاسفانه دچارمسمومیت تعدادی از همشهریان شده بود.
وی درادامه گفت: تعداد۲۸نفر از این مسموم شدگان در بیمارستان آیت اله علیمرادیان و ۲۵نفر خانم دیگر در بیمارستان شهیدآیت اله قدوسی نهاوند به علت مسمومیت گاز کلر منتقل‌ و تحت درمان قرار گرفتند.
دارابی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت حال عمومی این افراد خوب است، اظهار کرد: تمام مسموم شدگان این حادثه پس از درمان از دو بیمارستان شهید قدوسی و آیت الله علیمرادیان نهاوند ترخیص شده اند و یک نفر بستری که خوشبختانه این بیمار نیز وضعیت خوبی دارد.
انهای پیام/
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار