6. مهر 1397 - 9:24   |   کد مطلب: 21708
با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و برپایی موکب‌های حسینی در کشور دوست و همسایه عراق، دشمن با ترویج کمک به نیازمندان به جای نذر امام حسین (ع) به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات مردمی است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

مدت دو سال است که همشهریان بهاری توفیق استقرارموکب در پذیرایی و اسکان زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در کربلای معلی را طی ایام اربعین با نام موکب آیت‌الله بهاری دارند و با شروع ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان تدارک لازم برای برپایی این موکب دیده می‌شود.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی و تدارک برپایی موکب آیت‌الله بهاری نظرات متفاوتی از گروه‌های مختلف به گوش می‌رسد که برخی از این موارد آگاهانه و در همراهی با معاندان و ایجاد تفرقه بین و برخی نظرات از روی ناآگاهی است؛ برخی در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ایجاد موکب در کربلا را امری لازم نمی‌دانند و توصیه می‌کنند به جای این هزینه در کربلا پول آن را صرف نیازمندان شهر کنند اما عده‌ای دیگر تحمل شرایط اقتصادی موجود را مرهون اعتقادات مردم دانسته و رسیدگی به امور اعتقادی و مذهبی را واجب می‌دانند.

البته کمک به فقرا و نیازمندان در شرایط اقتصادی کنونی غیر قابل انکار است اما حضور پرشور در پیاده‌روی اربعین و پذیرایی از زائران حسینی نیز در این همایش پرشور جهانی قابل چشم پوشی نیست.

امسال جو حاکم بر اقتصاد کشور و مشکلات اقتصادی باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها در این خصوص در بین مردم شده است، اما نباید اعتقادات محکم و راسخ مردم به ائمه و امام حسین (ع) را فراموش کرد.

گاهی شاهد آن هستیم برخی افراد نیازمند نیز به اشکال مختلف در ایام عزاداری امام حسین(ع) و اربعین، آنچه در توان دارند  نذر امام حسین (ع) می‌کنند و برکت زندگی خود را در همین می‌دانند، البته در پیاده‌روی اربعین نیز شاهد این خلوص نیت بین عراقی‌ها هستیم که خدمت به زائر امام حسین (ع) را وظیفه خود دانسته و به هر نحوی سعی دارند به زائران خدمت کنند.

آنچه در این همایش جهانی دیده می‌شود مردمی بودن و خلوص نیت خادمان، به زوار حسینی است، بی شک افرادی هم هستند که در این شرایط معنوی، افراط و تفریط کرده و گاه باعث ایجاد دیدگاه بدی بین دیگر افراد می‌شوند اما نباید این موضوع را به کل جامعه تعمیم داد و اساساً کل موضوع پیاده‌روی اربعین را زیر سئوال برد چرا که این امر یک همایش جهانی بوده و نشان دهنده عزت و عظمت شیعه در جهان است.

در خصوص برپایی موکب آیت‌الله بهاری در کربلا به منظور خدمات‌رسانی به زائران حسینی باید به این نکته توجه داشت، افرادی که می خواهند به موکب آی‌ الله بهاری در کربلا کمک کنند، خود با آگاهی کامل این کار را می‌کنند؛ یکی می‌خواهد پولش را صرف نیازمندان کرده و دیگری می‌خواهد پولش را صرف زائران کند و هر دو اقدام قابل احترام و ستودنی است.

در شهر بهار نیز مراکز خیریه فعالی وجود دارد که هر یک به نحوی در طول سال به نیازمندان کمک می‌کنند و حق انتخاب برای همشهریان را فراهم کرده‌اند و همشهریان می‌توانند با مراجعه به این مراکز کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند؛ حق انتخاب با خود مردم است که بخواهند دارایی خود را در چه راهی صرف کنند و یا چه درصدی از دارایی خود را در راه کمک به نیازمندان گذاشته و چه درصدی را صرف اعتقادات خود کنند.

اینگونه مسائل نباید باعث شود زحمات افرادی که خالصانه برای خدمت به زائران و نیازمندان که واسطه‌ای برای این امور خیر هستند نادیده گرفته شود.

باید به این نکته توجه کرد که همین اعتقادات راسخ ملت است که باعث شده در شرایط سخت اقتصادی موجود، امید داشته و همچنان از نظام و ولایت حمایت کنند؛ مردم کشور ما در شرایط سختی چون هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های کمرشکن مقاومت کرده و اعتقاداتشان کمرنگ  نشد که هیچ، بلکه هر روز بیش از گذشته بر اعتقادات و باورهای خود راسخ‌تر شدند.

و سخن آخر اینکه نباید بگذاریم در شرایط سخت اقتصادی کنونی، خواست دشمن در کمرنگ کردن اعتقادات مذهبی در بین مردم و به ویژه جوانان عملی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار