12. مهر 1397 - 15:42   |   کد مطلب: 21744
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان ۲۲۰ بقعه متبرکه دارد که ۶۰ امامزاده شاخص کشوری در آن قرار دارد گفت: مبلغان دینی باید معرف و مبلغ حکیم ابوعلی سینا باشند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران پنج قاره در همدان، اظهار داشت: مبلغان دینی باید معرف و مبلغ حکیم ابوعلی سینا باشند چراکه حکیم هزاره‌ها خود یک عنصر دینی است.

وی افزود: رسما باید گفته شود که حکیم بوعلی سینا عنصر و عالم دینی است چرا که آثار او و کتاب‌هایش دینی است. این دانشمند بزرگ هر جا به مشکل برمی‌خورد با توسل به نماز آن را حل می‌کرد.

 آزادیخواه با بیان اینکه در حوزه عرفان نیز عرفا جذابیت دارند به وجود آرامگاه و مقبره باباطاهر عریان در همدان اشاره و بیان کرد: مقبره باباطاهرعریان ظرفیت دینی دیگری است که باید از آن بهره برد، از سوی دیگر بسیاری از علمای ما نزد آیت‌الله بهاری و آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی تربیت یافته‌اند که باید این مهم را مد نظر داشت.

وی به برگزاری رزمایش 20 هزار نفری بسیجیان در همدان اشاره کرد و گفت: مردم همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و شهدای بسیاری از این استان تقدیم شد، ضمن اینکه شهیدآیت‌الله مدنی به عنوان شهید محراب، قبل از آذربایجان در همدان بودند و مردم همدان و بازاریان با ایشان خاطره شیرینی دارند، در حال حاضر منزل ایشان نیز محلی برای حضور گردشگران دینی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش گردشگری استان به سراب‌های نهاوند اشاره کرد و افزود: آب و هوای استان و سرسبزی مسیر امامزاده محسن علاوه بر زیارتگاه به نوعی تفرجگاه نیز هست.

آزادیخواه به 8 هزار شهید استان اشاره کرد و افزود: شهید مدنی شهید محراب است که خانه او در همدان مورد بازدید قرار می گیرد همچنین ملا حسین قلی شوندی شخصیت بزرگی است که در استان پرورش یافت و خیلی از عرفا را تربیت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار