28. مهر 1397 - 15:59   |   کد مطلب: 21815
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، نمایشگر قدرت شیعه است، گفت:استقرار موکب‌های حسینی در مسیر زائران، کاری بسیار شایسته است.

به گزارش شبنم ها،
آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: برای زیارت امام حسین (ع) زیارت‌های مختلفی روایت شده است اما در این بین زیارت اربعین از ویژگی‌های خاصی برخوردار است به‌نحوی که خواندن این زیارت را نشانه شیعه بودن و ایمان واقعی بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین یک زیارت و روایت پیروزمندانه از واقعه عاشوراست و فقط به بعد مظلومیت سیدالشهدا اشاره نکرده است، افزود:اهل بیت امام حسین(ع) بعد از اینکه حقانیت آل‌الله را به کرسی نشاندند و باعث شکست ذلت‌بار دشمنان دین شدند، فاتحانه به زیارت شهدای کربلا رفتند.

امام جمعه همدان پیاده‌روی اربعین را مانور قدرت اسلام و شیعیان دانست و اظهار داشت:خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) باعث شد دستگاه ضد دین بنی‌امیه رسوا شود.

وی با بیان اینکه شجاعت زینب کبری (س) شرایط را برای یزید طوری کرده بود که یزید التماس می‌کرد که اهل بیت به مدینه بازگردند، گفت: اما حضرت زینب با خطبه‌های آتشین خود بنی‌امیه را رسوا کرد پیام مظلومیت شهدای کربلا و نهضت عاشورا را به گوش همگان رساند.

نماینده ولی فقیه در استان استقرار موکب‌های حسینی در مسیر زائران، را کاری بسیار شایسته دانست و بیان کرد: زیارت اربعین را یک موهبت الهی‌است لذا باید همگان برای برگزاری این مراسم بزرگ جانانه و با اخلاص پای کار بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب fatf توسط مجلس گفت: چهار نفر از ارکان دولت به شورای نگهبان رفتند و در خصوص این مصوبه صحبت‌هایی داشتند، نتیجه از سوی شورای نگهبان هر چه باشد ما وظیفه داریم تبعیت کنیم.

طه محمدی با بیان اینکه آمریکا تنها با اسلام مشکل ندارد، بلکه مقابل تمام ادیان الهی و رویکرد استکبارستیزی ایستاده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی استقلال و آزادی را به مردم ایران هدیه کرد که باید قدردان آن بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار