29. مهر 1397 - 9:06   |   کد مطلب: 21825
رئیس اتحادیه پوشاک استان همدان گفت: ۹۰ درصد از لباس‌های گرم و زمستانی موجود در بازار تولید داخلی است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حجت ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در همدان اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته، با سرد شدن هوا لباس‌های گرم و بافتنی وارد بازار شده و هیچ گونه کمبودی هم در زمینه تامین پوشاک احساس نمی‌شود.

وی با بیان‌ اینکه خوشبختانه استقبال مردم از اجناس ایرانی افزایش یافته است گفت: قبلا پوشاک خارجی با قیمتی بسیار پایین تر از اجناس ایرانی وارد بازار می شود و مردم به سمت و سوی آن گرایش می‌یافتند اما اکنون ورق برگشته و گرایش مردم به سمت لباس‌های ایرانی افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه پوشاک همدان ابراز کرد: در حال حاضر 90 درصد از لباس‌های بافتنی و سویشرت های موجود در بازار، ایرانی است و کیفیت اجناس هم مورد پسند مشتریان قرار می‌گیرد.

قیمت کاپشن نسبت به سال گذشته 50 تا 60 درصد افزایش یافته است

ناصری با بیان اینکه درصدی از کاپشن و پالتوهای زنانه موجود در بازار، ایرانی است، تصریح کرد: اما بیشتر کاپشن‌های مردانه موجود در بازار خارجی است و بخش کوچکی از آن حاصل تولید داخلی است.

وی به قیمت انواع کاپشن در سطح بازار اشاره کرد و گفت: میانگین قیمت افزایش کاپشن نسبت به سال گذشته 50 تا 60 درصد بوده است که این افزایش قیمت نسبت به افزایش قیمت سایر کالاها، ناچیز است.

رئیس اتحادیه پوشاک همدان اظهار داشت: اگر سری به بازار لباس فروشان همدان بزنید خواهید دیدی که قیمت یک کاپشن مردانه با کیفیت متوسط 200 تا 300 هزار تومان است و کاپشن و پالتوی زنانه نیز با تفاوت قیمتی اندک به فروش می‌رسد.

چندین واحد فروش پوشاک در همدان تعطیل شده است

ناصری از تعطیلی چندین واحد فروش پوشاک در مراکز تجاری همدان خبر داد و افزود: کاهش قدرت خرید مردم، کمبود مشتری و کاهش نقدینگی موجب شده تا بسیاری از همکاران ما مغازه های خود را تعطیل کنند.

وی گفت: در سال‌های گذشته مغازه داران به واسطه صدور چک می‌توانستند اجناس مورد نیاز خود را خریداری و به فروش برسانند، اما متاسفانه این روزها مجبوریم اجناس را فقط به شکل نقدی خریداری کنیم که این امر بزرگترین لطمه را به فروشندگان وارد ساخته است.

فروشندگان پوشاک توان پرداخت مالیات ندارند

رئیس اتحادیه پوشاک همدان با تاکید بر اینکه در سال های گذشته شاهد افزایش چشمگیر مالیات بوده‌ایم، ابراز کرد: در سال‌های گذشته نرخ مالیات فروشندگان به اندازه‌ای افزایش یافته که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را جبران کرد و بیشتر همکاران ما توانایی پرداخت آن را ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار