30. مهر 1397 - 8:50   |   کد مطلب: 21830
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از گازگرفتگی دو نفر در خانه باغی در بهار خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

علی احسان صالح، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: دو مرد 39 و 28 ساله در خانه باغی در روستای سیمین زاغه از توابع شهرستان بهار دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده و جان می‌بازند.

وی با بیان اینکه اهالی روستا متوجه اجساد موجود در خانه باغ می‌شوند، عنوان کرد: در مهرماه علاوه بر مرگ این دو جوان، مردی 51 ساله به علت استنشاق گازمونوکسیدکربن در خودروی شخصی خود و جوانی 27 ساله به علت گازگرفتگی با پیک‌نیک در اتاق خواب خود فوت می‌کنند.

صالح با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست امسال 3 زن و یک مرد و در مدت مشابه سال گذشته 7 زن و 2 مرد جان خود را بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از دست دادند، عنوان کرد: در مجموع سال گذشته 7 زن و 9 مرد بر اثر استنشاق گازمونوکسید کربن فوت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در ادامه با تأکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در شروع فصل سرما گفت: گاز مونوکسید کربن مرگ‌آور است و شهروندان باید در هنگام استفاده از تجهیزات گرمایشی گازسوز مراقب باشند و هنگام استفاده از وسایل گرمایشی برای گرم نگهداشتن فضای درون خانه و محل فعالیت باید نکات ایمنی را در نصب و به‌کارگیری وسایل گرمایشی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمازا باید به سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن توجه داشته باشند، تصریح کرد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار