30. مهر 1397 - 15:06   |   کد مطلب: 21834
مراسم بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر همدان با حضور شورانگیز و انقلابی دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت حماسه 30 مهر دانش آموزان همدان در مهرماه سال 57 با حضور گسترده و شورانگیز دانش آموزان  برگزار شد.

این مراسم  که با حضور حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دنش آموزان کشور، مدرسی معاون فرهنگی تربیتی خواهران این نهاد، حجت‌الاسلام سید عرفان مهدی رییس مدرسه پلی سیتی در قم، حجت‌الاسلام منیر محمد رییس اتحادیه طلاب نیجریه، منصوره کرمی همسر دانشمند شهید علی‌محمدی و عروجی مادر شهید احمدرضا احدی برگزار شد بیانگر یک کار آتش به اختیار فرهنگی در عرصه دانش‌آموزی بود.

ایستگاه‌های صلواتی برپاشده نشان می‌دهد همدان باب الحسین(ع) زائران اربعین است

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان  با گرامیداشت حماسه 30 مهر دانش آموزان همدان اظهار داشت: استان همدان شهری با مفاخر بسیار و دستاوردهای گران‌مایه برای ایران عزیز اسلامی است.

وی با تشریح خدمات مفاخر همدانی به مردم ایران‌زمین بیان کرد: امروز نیز برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای مواصلاتی همدان برای میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) نشان می‌دهد این شهر برای زائران به‌نوعی باب الحسین (ع) به شمار می‌آید توفیق بزرگی که برای همه افراد محقق نمی‌گردد.

حسین تاریخی با تأکید بر اینکه میزبانی از زائران اربعین حسینی برای همدانی‌ها توفیق بسیار بزرگی است که باید قدر آن را بدانند گفت: حماسه 30مهر یادآور اتفاقات بزرگی برای دانش‌آموزان کشور است و انقلاب اسلامی است و به‌نوعی نقطه عطف انقلاب به شمار می‌آید.

وی بابیان اینکه تجربه نشان داده هر جا نوجوانان و جوانان وارد میدان شدند ما توانسته‌ایم از گلوگاه‌های سخت عبور کنیم ابراز کرد: این رویداد یادآور نقش‌آفرینی دانش آموزان در نظام اسلامی است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر اینکه دانش‌آموز بودن دلیلی بر عدم نقش‌آفرینی در انقلاب اسلامی نیست  بیان کرد: وقتی نهال نوپای انقلاب اسلامی در 40 سال پیش رشد کرد توانست با وجود هجمه‌ها گسترده دشمنان و مشکلات فراوان به درختی تنومند تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه امروز نتایج انقلاب اسلامی به آن‌سوی مرزها به کشورهای همسایه و تا قلب امریکا گسترش‌یافته است افزود: جایگاه کنونی انقلاب سبب ناخشنودی استکبار شده است چراکه کشوری به نام ایران  توانسته پایگاه‌های پوشالی آنها را به لرزه درآورد به همین دلیل آنها ساکت ننشسته و از هر حربه‌ای برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

حمایت ما از مسئولان ضامن پیروزی ما خواهد بود

 تاریخی با اشاره به ماجراهای رخ‌داده در صدر اسلام به ویژه جنگ صفین که اوج تقابل جبهه حق و باطل به شمار می‌آید ابراز کرد: وقتی در این جنگ مالک اشتر بااقتدار در یک‌قدمی نابودی جبهه کفر قرار می‌گیرد  دشمن می‌تواند با حربه‌ای  او را زمین‌گیر کند.

وی با تشریح ماجراهای رخ‌داده در جنگ صفین و شکاف موجود در سپاه اسلام که سبب شد نتیجه نبرد به نفع جبهه کفر تغییر کند اظهار داشت: آنچه سبب تزلزل  سپاه اسلام شد عدم هماهنگی و هم‌افزایی در سپاه اسلام بود.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر اینکه در زمان کنونی نیز نظام اسلامی در بالاترین مرتبه اقتدار قرار دارد تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران موضوعی است که دیگر کشورها به آن اذعان دارند چراکه توانسته مبدأ تحولات گسترده‌ای در جهان شود.

وی با اعلام اینکه امروز استکبار به مرز نابودی رسیده است گفت: اتحاد و انسجام دو نکته بسیار مهم است که در باید در شرایط کنونی کشور به آن توجه داشته باشیم بنابراین باید با حکمایت از مسئولان، یکپارچگی خود  را حفظ کنیم.

تاریخی با تأکید بر اینکه حمایت ما از مسئولان ضامن پیروزی ما خواهد بود تصریح کرد: تا زمانی که پرچم اسلام در جهان به اهتزاز درنیاید راه مبارزه ادامه دارد.  

دانش آموزان مدرسه پلی سیتی سفیران انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام سید عرفان مهدی، رییس مدرسه پلی سیتی در قم نیز با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی و دلایل تحصیلش در ایران اسلامی گفت: پس از حضور در ایران و تحصیل در جامعه المصطفی (ص) تصمیم گرفتم مدرسه‌ای برای فرزندان طلاب غیر ایرانی تشکیل دهم.

 وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 264دانش‌آموز از 14کشور در این مدرسه تحصیل می‌کنند خطاب به دانش آموزان ابراز کرد: قدر این نعمت یعنی نشستن سر سفره انقلاب اسلامی را بدانید.

 رییس مدرسه پلی سیتی اظهار داشت: ما در این مدرسه با کمترین امکانات دانش‌آموزانی را تربیت می‌کنیم که میدانیم در آینده با سفر به نقاط مختلف جهان سفیران انقلاب اسلامی خواهند بود.

مسلمانان جهان به انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند

رییس اتحادیه طلاب نیجریه نیز  با تشریح نقش شیخ زکزاکی در نیجریه و وضع شیعیان این کشور اظهار داشت:جریان حرکت اسلامی در نیجریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد آن هم درست زمانی که اعضای این جریان همگی اهل سنت بودند.

وی بابیان اینکه امروز بعد از گذشت سال‌ها می‌توانیم بگویم تقریباً تمام اعضای این حرکت شیعه هستند ابراز کرد: پس از اتفاقاتی که از سوی دشمنان نظام اسلامی رخ داد، به برکت انقلاب هرروز تعداد شیعیان نیجریه در حال افزایش است.

حجت‌الاسلام منیر محمد خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: مردم ما جمهوری اسلامی ایران را دوست دارند چراکه می‌دانند این نظام از مسلمانان و مظلومان دفاع می‌کنند پس قدر این انقلاب را بدانید چرا مسلمانان جهان به این انقلاب افتخار می‌کنند

وی بیان کرد: حتی اگر کشور ایران جمهوری اسلامی هم نبود باز هم باید برای استقلالی که دارید به خود افتخار کنید شما پیشرفت عظیمی داشته‌اید به همین دلیل مردم جهان دوست دارند، دوست ایرانی‌ها باشند تا علیه امریکا قیام کرده و جمهوری اسلامی را در جهان برپا کنند.

 همت جمعی برای بزرگداشت حماسه 30 مهر در همدان وجود ندارد

 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان نیز با گرامیداشت حماسه 30 مهر اظهار داشت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم بزرگداشت 30 مهر با محوریت دانش آموزان انجام شود به همین دلیل امسال  تلاش شده سبک برنامه مناسب دانش آموزان باشد.

جباری تصریح کرد:  متأسفانه حس و حالی که باید سبب شود تا مردم برای بزرگداشت این حماسه انگیزه پیدا کنند در استان وجود ندارد درحالی‌که اگر همت جمعی وجود داشته باشد ما می‌توانیم نتایج بزرگداشت این حماسه را در جامعه ببینیم.

هدف شهید علی‌محمدی خدمت به انقلاب و مردم بود

همسر دانشمند شهید علی‌محمدی نیز اظهار داشت:  شهدای هسته‌ای  و یا مدافع حرم هدف بزرگی داشتند که برای رسیدن به آن هدف از خوشی‌های این دنیا گذشتند.

 وی خطاب به دانش موزان گفت: اگر امروز اینجا راحت نشسته‌ایم برای مجاهدت عده زیادی بوده است که یا شهید یا جانباز شده و یا همانند شهید علی‌محمدی عمر خود را صرف خدمت به انقلاب کرده‌اند.

منصوره کرمی با تشریح ابعاد زندگی شهید علی‌محمدی و خدمات وی عنوان کرد: سال 80گروهی از فرانسه به ایران آمدند تا بررسی کنند چرا افرادی مانند همسر من به خارج از ایران نرفته و در ایران مانده‌اند و می‌خواهند همین جا فعالیت کنند.

وی افزود: ازجمله دلایل شهید علی‌محمدی برای ماندن در کشور، خدمت به انقلاب اسلامی و آسایش مردم ایران بود چراکه می‌گفت:" مردم ما هم باید مانند مردم آمریکا و اروپا آسایش داشته باشند نمی‌شود که  آنها مدام ما رو تحریم کنند".

وی با اشاره به جایگاه علم در رفع نیازهای کشور و ایجاد اقتدار برای جمهوری اسلامی ابراز کرد: جبهه‌ای که ما الآن در آن قرار داریم جبهه علم‌آموزی دانش آموزان است چراکه وقتی کشورمان اقتصادش از طریق نفت نچرخد و نیازهای متعدد کشور را خودمان تأمین کنیم دیگر دشمنان نمی‌توانند با تهدید، تطمیع یا ترور به هدف خود برسند.

همسر شهید علی‌محمدی بابیان اینکه انقلابی بودن و توجه ویژه این شهید به علم‌آموزی از ویژگی‌های ممتاز اوست تصریح کرد: شهید علی‌محمدی هنگام درس خواندن از هیچ‌چیزی به راحتی نمی‌گذشت، عمیق درس می‌خواند تا نکته‌ای را نمی‌فهمید به صفحه بعد نمی‌رفت به همین دلیل اگر توانست در فیزیک هسته‌ای کاری کند به دلیل داشتن همین ویژگی بود.

شهید احدی کتاب‌هایش را در کوله می‌گذاشت و درس می‌خواند

مادر شهید احمدرضا احدی  نیز با تشریح ویژگی‌های اخلاقی این شهید و تلاش‌های وی برای علم‌آموزی بیان کرد: شهید احدی کتاب‌هایش را در کوله می‌گذاشت، با فانوس در سنگر و یا هنگام پست دادن درس می‌خواند.

وی با تأکید بر اینکه درس خواندن و کسب علم برای فرزندم بسیار مهم بود افزود:  اولین بار در زمان دانش‌آموزی راهی عملیات رمضان شده و در همین عملیات نیز مجروح شد

مادر شهید احدی تصریح کرد: وقتی وی در دانشگاه و رشته پزشکی قبول شد هم راهی جبهه‌ها شد با این وجود به تواضع، ساده زیستی و بی‌توجهی به دنیا اهمیت می‌داد.

 انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار