3. آبان 1397 - 15:05   |   کد مطلب: 21847
رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیست و پنج ساله می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک، علیرضا درویش‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد استانی و شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت:  باید با تولید آثار فرهنگی و هنری نشاط و شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم چرا که مردم به نشاط اجتماعی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه نکته مهم در برگزاری این جشنواره جلب مشارکت مردم است گفت: حضور هنرمندان از کشورهای مختلف در این جشنواره، تبادل فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها را در پی خواهد داشت و در کنار این موارد گردشگری هم توسعه خواهد یافت.

درویش نژاد عنوان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی دنیا به دنبال این هستند که شادی و نشاط را در جامعه ایرانی کم رنگ کند؛ اما باید ثابت کنیم دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نمی‌تواند نشاط را از مردم ما بگیرد.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه امسال جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیست و پنج ساله می‌شود افزود: برای برگزاری شایسته جشنواره کمیته‌های اجرایی شکل گرفته و رایزنی با دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره انجام شده است.

درویش نژاد ابراز امیدواری کرد که این جشنواره آبرویی برای همدان و ایران باشد عنوان کرد: هنر مقوله ارباب رعیتی نیست و در این حوزه نباید بسته نگری وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر گاهی اوقات در زمینه‌ فرهنگ و هنر حمایت انجام نمی شود؛ چون نگرشی در این زمینه وجود ندارد. وقتی دیدگاه در مورد پدیده‌ای حاکم نباشد رفتارها رفع تکلیفی و سطحی انجام خواهد شد.

همچنین از انتشار فراخوان ارائه طرح‌های پیشنهادی برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد و افزود: پنجم آبان آخرین مهلت ارسال طرح‌های مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیرخانه این جشنواره است.

به گزارش تسنیم، دبیرخانه جشنواره از هنرمندان حوزه نمایش استان همدان برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره دعوت کرده است و هنرمندان سراسر استان‌ها می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را با در نظر گرفتن شرط مندرج در فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 29 آبان تا 4 آذر 1397 به دبیری مریم کاظمی و میزبانی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار