4. آبان 1397 - 14:18   |   کد مطلب: 21851
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار کرد: در محل های اسکان زائران در سطح شهرستان همدان آمادگی اسکان تا 20 هزار نفر وجود دارد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

حمید عرفی  سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان،نوان کرد: در محل های اسکان زائران، در سطح شهرستان همدان آمادگی اسکان تا 20 هزار نفر وجود دارد و تا الان نزدیک دو هزار و 450 نفر در حسینیه ها و مساجد اسکان داده شده اند و مشکل خاصی نیز نداشتیم.

وی بیان کرد: تعداد زائران مراجعه کننده به موکب ها به ویژه در مریانج و جورقان روزانه هزاران نفر است و به تمامی آنها خدماتی چون محل خواب و غذای گرم و ارائه می شود.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: در بحث اسکان اضطراری در همدان 80 نقطه شناسایی شده و ظرفیت و راه ها مشخص شده است و همچنین برای آمادگی بیشتر به زودی در این فضل مانور اسکان اضطراری خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز عنوان کرد: با توجه به پیش بینی فصلی پاییز بارش امسال بیشتر از سالهای قبل خواهد بود و بارش ها در سطح استان از آغاز مهرماه تا الان در ایستگاه رزن 30 میلی متر ثبت شده است.

سعید باقری ادامه داد: بارش های این فصل همانطور که پیش بینی شده بود زودتر از موعد شروع شده و بیشتر از حد نرمال بارش و همچنین وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از یکشنبه هفته آینده جو هوا استان پایدار می شود و تا نزدیک اربعین سیستم جدید بارشی وارد کشور به ویژه غرب کشور می شود و شاهد بارش در استان خواهیم بود.

باقری خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود و امروز عصر در استان‌های کرمانشاه و ایلام بیشتر می‌شود و وزش باد شدید وجود خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز عنوان کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب و سیلاب شهرداری همدان شروع به شناسایی قنات‌های شهر کرده تا بتوانیم از این ظرفیت بالقوه استفاده ببریم متاسفانه این ظرفیت سال گذشته در برخی نقاط به تهدید محسوب می شود و تلاش می کنیم در بحث بارات همشهریان کمترین مشکل را داشته باشند.

وحید علی ضمیر ادامه داد: شهرداری همدان در حوزه اربعین اقدامات خیلی گسترده ای انجام داده است و روزانه دو هزار غذای گرم در بین موکب توزیع می شود همچنین در بحث فضاسازی به بهرتین شکل متناسب با حال و هوای اربعین در سطح انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث مدیریت اربعین شهرداری همدان به تمام دستگاه های متولی اعلام آمادگی کرده و حتی دستگاه های نمک پاش و ماشین آلان مربوط به برف روبی به صورت کامل آماده شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار