7. آبان 1397 - 12:29   |   کد مطلب: 21865
مسئول اجرایی دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری اظهار داشت: همزمان با برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری استارت آپ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

مصطفی عزیزیان صبح امروز در دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری اظهار داشت: این رویداد در راستای توسعۀ فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان و زمینه‌سازی برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا، به عنوان نخستین  استارت‌آپ گردشگری در استان و به منظور ارائه راه‌حل نوین در رونق گردشگری برگزار می‌شود. 

وی افزود: خلق ایده، کشف فرصت‌های ناب و ایجاد فرصت اشتغال، از دیگر اهداف این استارت‌آپ است که به همت میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان،شرکت سیاحتی علیصدر ، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی همدان و مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا همدان  در آبان ماه 1397 در همدان،  برگزار می‌شود.

عزیزیان با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها فضای نوینی را در اقتصاد کشور تعریف کرده‌اند، بیان کرد: شکل گیری استارتاپ‌ها بر پایه ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری یک فرد یا تیم انجام می‌شود.

وی شروع یک کسب و کار با کمترین سرمایه و اجرای گام به گام آنها را  یکی از مزایای استارتاپ‌ها دانست و تأکید کرد: رشد سریع استارتاپ‌ها اشتغالزایی بسیاری را به همراه دارد که این امر در بلندمدت موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

عزیزیان با بیان اینکه یک استارتاپ تنها با خلق ایده‌ای نوآورانه و خلاقانه آغاز می‌شود ابراز کرد: شکل‌گیری یک ایده با تحقیقات اولیه ،مطالعات بازار و سرمایه اندکی قابل توسعه است و این فرصت این بار به بهانه برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان رقم می‌خورد. 

وی تصریح کرد: این مفهومی از کارآفرینی به روش نوین است که با فناوری و نوآوری در آمیخته شده و با یک مدل کسب و کار نوین به ایجاد ارزش می‌پردازد.

مسئول اجرایی unwto در دبیرخانه اجلاس گردشگری عنوان کرد: تحقیق و توسعه بیشترین نقش را در شکل گیری ایده‌های نوآورانه و موفقیت استارتاپ‌ها بازی می‌کنند.

به گزارش تسنیم، شتاب دهنده‌ها تسهیل‌گر و توسعه دهنده کسب وکار و کارآفرینی هستند که با هدایت صاحبان ایده و نیز حمایت‌های مالی، کارآفرینی را تسهیل می‌بخشند و نیز از طریق حمایت‌های لازم در زمینه فنی، علمی، فکری،حقوقی و مالی موجب رشد و توسعه استارتاپ‌ها خواهند شد پس لازم است این فرصت که از 21 آبان ماه همزمان با برگزاری اجلاس جهانی برای همدان ایجاد میشود از نگاه علاقمندان غنیمت شمرده شود. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار