7. آبان 1397 - 12:32   |   کد مطلب: 21866
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان همدان گفت: دبیرخانه تنظیم بازار همدان باید در اتاق اصناف شکل بگیرد تا اتحادیه‌ها هم در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

علیرضا شمس اظهار داشت: خوشبختانه آرامش خوبی بر بازار میوه و تره بار همدان حاکم است و قیمت ها به نسبت تعدیل یافته است.

وی تصریح کرد: تابستان امسال به علت خسارتی که به میوه‌های تابستانی وارد شده بود، قیمت انواع میوه به طرز چشمگیری افزایش یافت و حتی در مواردی بازار با کمبود میوه مواجه می‌شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان افزود: اما خوشبختانه وضعیت میوه و محصولات پاییزی خوب است و قیمت آن هم به نسبت برای مصرف‌کنندگان مناسب است.

شمس با بیان‌اینکه به تبع شرایط اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی، قیمت میوه‌های پاییزی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ابراز کرد: اما در مجموع افزایش قیمت میوه‌ها چشمگیر نبوده و تقریبا معقولانه است.

وی قیمت هرکیلو گرم سیب درختی درجه یک را در خرده فروشی 7 هزار تا 7هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هرکیلو نارنگی درجه یک نیز از 4هزار و 500 تومان تا حداکثر 5هزار تومان متغیر است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان تصریح کرد: قیمت هرکیلوگرم خرمالو درجه یک نیز برای مصرف کنندگان برابر با 5 هزار تومان است و خیار گلخانه ای نیز با قیمت 2 هزار و 500 الی 3 هزار تومان به فروش می‌رسد.

شمس به افزایش هزینه‌های حمل ‌و نقل و سربار میوه اشاره کرد و گفت: این عوامل نقش مستقیمی بر افزایش قیمت انواع میوه داشته است.

وی از کاهش قیمت سیب‌زمینی خبر داد و تصریح کرد: قیمت سیب‌زمینی که در ماه های گذشته به بیش از 3 هزار تومان رسیده بود، امروز با قیمت 2 هزار الی 2 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد. قیمت هر کیلو سیب زمینی در زمین کشاورزی یک هزار و 400 تومان است.

تنظیم بازار به فکر تعیین مباشر شب عید باشد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه مسئولان تنظیم بازار باید از اکنون به فکر تعیین مباشر شب عید باشند، ابراز کرد: نماینده اتحادیه میوه و تره بار و نماینده انجمن حمایت از مصرف کننده هم باید در انتخاب مباشر دخیل باشد.

شمس در خصوص تعیین مباشر تصریح کرد: باید مباشری برای تهیه و توزیع میوه انتخاب شود که صرفا هدفش کسب سود نباشد و به فکر مردم هم باشد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با بیان‌اینکه متاسفانه قیمت گوجه فرنگی کاهش نیافته است، ابراز کرد: صادرات مدیریت نشده، افزایش هزینه‌های سربار و اعتراض کامیون داران در ماه‌های گذشته موجب افزایش قیمت چشمگیر گوجه‌فرنگی در همدان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار