12. آبان 1397 - 7:49   |   کد مطلب: 21890
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از برخورد با رانندگان متخلف سرویس مدارس از ابتدای آبان‌ماه در همدان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

نعمت‌الله زنگنه  با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از سرویس مدارس شهر همدان، اظهار کرد:‌ از طریق هماهنگی صورت گرفته با اداره آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی، یک ماه اول سال تحصیلی تنها در حد تذکر به متخلفان گذشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطمئن شده‌ایم که سازمان تاکسیرانی تمام برچسب‌های سرویس‌ مدارس را تحویل داده است، گفت: از این پس در تمام مسیرهای منتهی به مدارس همدان سرویس‌هایی که برچسب نداشته باشند، بنابر مقررات جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای آبان ماه تاکنون با متخلفان برخورد شده است، افزود: در این مدت خودروهایی که برچسب سرویس مدارس نداشته و ساماندهی نشده‌ بودند، جریمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه 90 درصد تاکسی‌هایی که با آنها برخورد کرده‌ایم بدون هماهنگی  با سازمان تاکسیرانی و رعایت مقررات اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان می‌کردند، گفت: تعدادی از آنها با اولیای دانش‌آموزان و تعدادی نیز با اداره آموزش و پرورش هماهنگی را انجام داده بودند در صورتی که نباید چنین باشد.

زنگنه با توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: سرویس‌های مدارس ساماندهی شده، شناخته شده و دارای شناسنامه است و همانطور که ما نسبت به این موضوع حساس هستیم، مربیان مدارس و اولیای دانش‌آموزان نیز اهمیت دهند.

وی با تاکید به اینکه از سرویس‌های ساماندهی‌ شده در جابه‌جایی دانش‌آموزان استفاده شود، افزود: اولیا باید بدانند دانش‌آموزان خود را به دست چه کسانی می‌سپارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی سرویس‌های مدارس آگاهی لازم را داشته باشند، گفت: راننده‌ای بدون داشتن مجوز و برچسب سرویس مدارس، در قسمت جلوی خودرو سه نفر و قسمت عقب پنج نفر سوار کرده بود که باید با این وضعیت برخورد شود.

 وی نظارت اولیا و مربیان مدارس را نسبت به این موضوع لازم دانست و گفت: پلیس برای حفظ جان شهروندان نسبت به این مسائل حساس بوده و باید به شأن دانش‌آموزان حرمت قائل شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار