17. آبان 1397 - 11:51   |   کد مطلب: 21916
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هم‌اکنون محرومان زیادی در سطح جامعه از برکات موقوفات امام رضا(ع) بهره‌مند هستند، گفت: ثبت موقوفات، به نام امام رضا(ع) برای حل مشکلات جامعه باید گسترش یابد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حجت‌الاسلام محمد عندلیب زاده شامگاه چهارشنبه مصادف با شب شهادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) در جمع مردم عزادار همدان با اشاره به ابعاد و ویژگی‌های امام رضا (ع) اظهار داشت: وقف در دین مبین اسلام به عنوان صدقه جاریه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و امروز کسی نیست که منکر آن باشد موقوفات عامل مهمی برای گسترش فرهنگ دینی و کم کردن فشارهای اقتصادی بر مردم بوده است.

وی با بیان اینکه خود فرهنگ وقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: حال اگر همین وقف به نام حضرت ثامن الحجج (ع) باشد که مایه مباهات ما ایرانیان و افتخار شیعیان است انجام شود کاری بسیار پسندیده است و بهتر است این وقف با نام مبارک امام رضا(ع)  و برای حل مشکلات مردم همین شهر و استان باشد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در وقف باید مصارف آن نیز مشخص باشد، گفت:در انجام وقف مناسب است نیازهای شهر در نظر گرفته شود و بنام امام رضا(ع) و برای حل مشکلات مردم انجام شود، اظهار داشت:امروز وقف برای کمک به اشتغال جوانان می‌تواند کاری بسیار ارزشمند است.

وی تامین جهیزیه برای نوعروسان و درمان بیماران صعب الاعلاج که توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند را از موارد مهمی برشمرد که باید مورد توجه واقفان باشد، تصریح کرد: ثبت موقوفاتی بنام علی ابن موسی‌الرضا (ع) نشان دهنده عمق ارادت و مودت به ساحت آن امام همام است .

عندلیب زاده با بیان اینکه انجام وقف‌هایی در سرتاسر کشور به‌نام امام رضا(ع) زنده نگاه داشتن نام آن امام رئوف است، گفت:مردم از مسئله ثبت موقوفاتی به‌نام امام رضا (ع) و قرار دادن موارد استفاده آن برای حل مشکلات و نیازهای مردم شهرهای مختلف نباید غفلت کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر سنت حسنه وقف به نام امام رضا (ع) محقق شود قطعا آثار و برکات بسیار زیادی برای همه مردم و جامعه خواهد داشت . در حال حاضر نیز از برکت موقوفات متعدد به نام علی ابن موسی‌الرضا (ع) تعداد بسیار زیادی از افراد محروم بهره می‌برند که این کار بسیار خوب باید گسترش پیدا کند. 

وی با بیان اینکه مردم همدان که محب و دوستدار حضرت آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی بودند به یاد دارند که ایشان ارادتی بسیار به امام رضا(ع) داشت، گفت: ایشان بسیار علاقمند بودند که کتابخانه مدرسه آخوند در همدان و جزء موقوفات آستان قدس رضوی باشد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با ایام شهادت امام رضا (ع) به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان، در 8 مسجد منتخب شهر همدان با حضور سخنرانان و اساتید برجسته حوزه علمیه علاوه بر گرامیداشت این ایام، موضوع "وقف رضوی" تشریح و تبیین شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار