17. آبان 1397 - 12:07   |   کد مطلب: 21918
رئیس کمیته امداد شهرستان فامنین گفت: در نیمه نخست سال جاری 69 مورد طرح اشتغالزايي با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای 69 خانواده اجرا شده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

علی فرهادلویی با اشاره به افتتاح نخستین طرح تجمعی در زمینه تولید پوشاک زنانه و بچگانه، اشتغال مددجویان را از اهداف راهبردی کمیته امداد فامنین در راستای نیل به توانمندی مددجویان دانست.

وی اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری 69 مورد طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای 69 خانواده اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان فامنین افزود: طرح تجمعی سراوک اولین طرح تجمعی است که در زمینه تولید و فروش پوشاک زنانه و بچه‌گانه با اعتبار 350 میلیون ریال راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این طرح در فامنین در شرایط فعلی قابلیت ایجاد اشتغال برای سه نفر به طور مستقیم و دائم را دارد.

فرهادلویی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی نیز از فعالیت‌های مهم بخش اشتغال و خودکفایی این نهاد است، ادامه داد: در نیمه نخست امسال 36 نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی بلندمدت در رشته های قالیبافی، خیاطی، آرایشگری و ICDL درجه 2 شرکت کرده و موفق به دریافت گواهی مهارتی شدند که اعتبار هزینه شده برای این فعالیت‌ها 150 میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 این شهرستان با جذب 25 میلیارد ریال (102 درصد) از منابع تبصره 16 قانون بودجه به عنوان شهرستان برتر استان در زمینه حرفه‌آموزی شناخته شد.

رئیس کمیته امداد فامنین ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 745 خانواده ( 13 درصد کل خانواده‌های ساکن در شهرستان) در مجموع 3 هزار و 271 نفر(هشت درصد جمعیت شهرستان) زیرپوشش این نهاد هستند که در 50 روستای این شهرستان سکونت دارند.

وی یادآور شد: مددجویان این شهرستان تاکنون از تمام خدمات این نهاد شامل مستمری کمک‌هزینه‌های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی و وام اشتغال و کارگشایی بهره‌مند شده‌اند.

فرهادلویی افزود: 800 زن سرپرست خانوار و 400 دانش‌آموز و دانشجو نیز از خدمات خاص کمیته امداد فامنین در حوزه کمک‌هزینه تحصیل و ارائه تسهیلات کم‌بهره استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار