19. آبان 1397 - 16:58   |   کد مطلب: 21925
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از افتتاح 4 خانه بوم‌ گردی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

کامران اکبری ‌شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد به راه اندازی 4 خانه بوم گردی در این شهرستان اشاره کرد و افزود:از این تعداد، 3 خانه بوم‌گردی مربوط به روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور و یک خانه بوم‌گردی مربوط به روستای ترخین‌آباد بوده که این 2 خانه در دو هفته آینده و 2 خانه بوم‌گردی دیگر ظرف 2 ماه آینده به بهره‌ برداری می‌رسند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد یک خانه بوم‌گردی در ملحمدره در حال فعالیت بوده که با افتتاح خانه‌های بوم‌گردی جدید تعداد این خانه‌ها در شهرستان به 5 خانه افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد به رونق صنعت سبز گردشگری و به افزایش خانه‌های بوم‌گردی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: از متقاضیان راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در شهرستان که در مسیر روستاهای گردشگری قرار دارند، با پرداخت تسهیلات لازم حمایت شده و در این راستا با توجه به طرح فرد متقاضی تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.

اکبری شایگان افزود: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد خواهد شد که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس و حتی اشتغال بانوان روستایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار